Har en rett furutrapp som vi planlegger å bygge igjen og male hvit, med ny lettstells heltäckningsmatte i trinnene. Noen som har tips og råd, først og fremst hvordan man skal bygge igjen den så det ser pent ut?
En smal trapp av furu med tre trappetrinn dekket av svart teppe. Diverse gjenstander under trappen, inkludert sko og bygningsverktøy.

Rett furutrapp i interiør, planlegges for renovering med hvitmaling og teppe på trinn.

• En uinnredet furutrapp som skal bygges igjen og males hvit, med planlagt ny heltäckningsmatte på trinnene.
Åsa Lund
Det finnes halvsirkelformede trappetrinnstepper på Ellos f.eks.

Tenk på sklirisikoen, en arbeidskollega mistet en svigerfar i en nymalt trapp der man hadde fjernet nålefiltmatte, avdød pga. nakkebrudd.

Trappestegmatter er stilige. Det finnes også sklisikringstape som kan se ok ut,

Nå skulle jo TS legge heldekkende teppe, og det er ikke glatt. Vi har en furutrapp som er malt hvit og så har man limt grå heldekkende- eller nålefiltteppe på den. Pent, sikkert og til min forbauselse så holder det seg friskt.

Har du ikke vurdert å bygge igjen med glass? Jeg vurderer det hjemme :)

• Liker
feffethegreat
  • Laddar…
Jeg gruer meg for en lignende jobb med vår trapp...
Er selv litt i tvil om vi skal bygge igjen eller ikke.
Vil ha inn lyset men er lei av all skiten som faller ned når hundene løper opp og ned.

Vi kappet MDF og skrudde i baksiden av trappetrinnene, det holder fortsatt 4 år senere.

• Liker
feffethegreat
  • Laddar…
Før og etter av en trapp: øverste bilde viser en ubehandlet trapp, nederste bilde viser trappen malt hvit med svart nålefiltmatte.

En j*vla masse sliping, så malte jeg først med grunning og deretter beckers gulvmaling etter tips fra maler, det skulle bli slitesterkt sa han, og ennå sitter det slik 2-3 år senere. La i svart nålefiltmatte. Synes det ble bra.

• Liker
Fred vom Jupiter og 1 annen
  • Laddar…
#Ropia Flott jobb! Ser dog at du ikke har satt igjen hele trappen. For vår del blir det først to lag Jotun kvist- og sperregrunning for at ikke kvister skal trenge gjennom. Deretter ett eller to lag dekkende gulvmaling.

#lobbin Skrudde dere bare i baksiden av trinnene, eller festet dere MDF-en med støttelist i overkanten også?

• Liker
sibbor
  • Laddar…
Hvordan sitter teppet fast i forkanten på trinnet? Er det klemt fast med en list, eller er det nok å lime det?

En gammel slitt eikelist som stikker opp. Den gamle grønne plastmatten var nedsenket, kan man si. Tenker at det nye heldekkende teppet bare er å skjære til og lime.

Slik ble vår. Halvmåner fra Jotex eller noe lignende.

En trapp med svarte halvmåneformede tepper fra Jotex, pappesker og en sykkel ved siden.

Herlig med litt bilder så man får inspirasjon... :thumbup:

Jeg trengte ikke bygge om trappen, men slik ble den etter å ha malt den lys grå og satt på grå trappetrinnsmatter.

FØR (dårlig bilde):

Trapp før oppussing, med treverk og uten mattor eller maling, sett fra øvre del med dårlig lysforhold.

ETTER:

Lys grå malt trapp med mørkegrå trappestegsmatter og tropisk tapet på veggen ved siden av.

• Liker
Åsa Lund og 1 annen
  • Laddar…
Jeg fikk opp rekkverket med belysning i dag, og da ser man virkelig at trappen trenger å fikses...

Trapp opplyst med LED-lys langs rekkverket, viser behov for oppussing.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.