Hei!

Leter etter en ting som jeg ikke engang vet om det finnes.
Vil ha tak i en sylinder med en skive i den ene enden, alt i ett stykke.

Sylinderns diameter skal være ca 2cm.

Takk for svar.

Spørsmålet var like diffust som overskriften.

Du må være betydelig tydeligere hvis det skal være mulig å hjelpe deg. Hva skal det være for materiale til den der sylinderen, f.eks? Og det er egentlig bedre at du forteller hva du tenker å gjøre.

Send også en melding til en moderator og be dem endre overskriften.

Sylinderen skal være i en eller annen metall, hvilken som helst.
2cm i diameter lengden spiller ingen rolle, kan kappe med vinkelslipen.

Har bygd en sandkasse med lokk til min sønn, og har laget to hull i lokket som jeg bruker som lås.
Når lokket åpnes så går to bolter gjennom dem som jeg deretter skrur vingemuttere på.

Det er altså de to hullene jeg vil pynte på, banke ned i hullet en fra hver side.

Men det skal altså være en kant/skive på sylinderen.

Skikkelig vanskelig å forklare, skrev sent i går og var trøtt.
ville bare få i gang tråden.

Kan du ta et bilde av hvordan det ser ut nå og markere hvor du skal ha sylindrene? Om jeg har forstått riktig så er det skoning for to hull du har boret i et trelokk gjennom hvilke låsbolter går for å låse lokket i lukket posisjon? De to centimeterne, er det selve sylinderens ytterdiameter eller innerdiameter? Hvor stort skal det andre målet være? Hvor stor skal/bør kragen være?

Trehvite bord med en skrue som stikker ut, omgitt av tretekstur og årringer. Lukket treboks med vingemutter i sentrum, plassert på toppen av lokket for å holde det i lukket posisjon, viser enkel konstruksjon og trestruktur. Treramme på en sandkasse med leker rundt, inkludert en fargerik ball og plastbøtter ved siden av.

Boltene holder lokket i åpen posisjon (bilde 3), men det er når lokket er i lukket posisjon (bilde 1) jeg synes det ser litt kjedelig ut. Vil få det til å se litt mer bearbeidet ut. sylinderens indre diameter skal være 2cm-2,5, med en skive oppe som jeg deretter vil slå inn i hullet for at det skal bli en fin finish. skivens diameter spiller egentlig ingen rolle, men typ 2-3mm.

Svart gummibussning med sylindrisk form og flens, likner en kopphylse. Brukes ofte for å dempe vibrasjoner i maskiner og kjøretøy.
Fant en bra bilde for å vise hva jeg leter etter, dette er en gummi foring. Men det er denne formen jeg vil ha i metall.
Noen som vet om det har et navn? heter det foring?
Skal google litt mer, men takknemlig dersom noen skulle vite hva det heter, eller om det i det hele tatt finnes?

Leopardiz, nå kanskje du ikke skal bygge flere sandkasser men...

En enklere konstruksjon hadde vært å sette et dreiegrep, som låser lokket, ved overkant av lokket. Dreiegrepet skulle altså skrues i planket. Da hadde du sluppet de små vingmutterne som barna snart piller bort :rolleyes: , og hullene i lokket. Et slikt dreiegrep har jeg alltid kalt varvel, men finner ikke det ordet på google.

Forresten heter detaljen du søker flensbussning (engelsk flange bushing). Metall flensbushing ligger på en grå bakgrunn, brukt som kobling i konstruksjoner.

Fin sandkasse for øvrig :thumbup:

• Liker
Leopardiz
  • Laddar…
Takk så mye KnockOnWood, det kommer til å bli mye enklere nå når man vet hva det heter. Googlet flänsbussing og ganske riktig dukket det opp flere bilder av det jeg søker.

Jeg tror ikke han klarer å snurre vingemutterne når jeg strammer til det begynner å spenne.
Men det hadde kanskje vært litt smidigere med et vred, ja :)

Men nå når jeg brukte bolter fikk jeg jo brukt min Muttertrekker iallfall :thumbup:

Takk så mye alle
mvh Pelle

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.