704 lest ·
2 svar
704 lest
2 svar
HJELP! Baderomsvindu innfesting kjellervegger?
God kveld. Jeg vet ikke om jeg er i riktig forum, men jeg ville trenge litt hjelp med mine kjellervinduer,
Jeg holder på å renovere et rom i kjelleren til bad og vurderer om man tør å bruke bygningsskum, det skal bli puss på utsiden og fliser på innsiden.
Da kommer mine spørsmål, er det mulig å pusse rundt vinduet når det er fylt med bygningsskum?
Holder det med bare bygningsskum? Eller må jeg sette inn betongskruer også? Har esseve indu-plug liggende, men ingen plugger. (om det trengs med den skruen, fikk jeg aldri vite når jeg kjøpte dem) karmen sitter og åpningen blir ca 10 mm rundt omkring.
Veldig takknemlig for svar.
Jeg holder på å renovere et rom i kjelleren til bad og vurderer om man tør å bruke bygningsskum, det skal bli puss på utsiden og fliser på innsiden.
Da kommer mine spørsmål, er det mulig å pusse rundt vinduet når det er fylt med bygningsskum?
Holder det med bare bygningsskum? Eller må jeg sette inn betongskruer også? Har esseve indu-plug liggende, men ingen plugger. (om det trengs med den skruen, fikk jeg aldri vite når jeg kjøpte dem) karmen sitter og åpningen blir ca 10 mm rundt omkring.
Veldig takknemlig for svar.
Kjører du indu-prog så finnes det betongskruer i sortimentet der du bare trenger å forbore, ikke plugge.
Om man foretrekker fogskum eller tradisjonell drevning er mest et spørsmål om smak og behag. Fungerer utmerket å pusse på fogskum. Dessuten er fogskum ikke følsomt for fukt, noe som kanskje kan være en fordel i en kjellervegg (eller er det det samme, jeg vet ikke...)
Om man foretrekker fogskum eller tradisjonell drevning er mest et spørsmål om smak og behag. Fungerer utmerket å pusse på fogskum. Dessuten er fogskum ikke følsomt for fukt, noe som kanskje kan være en fordel i en kjellervegg (eller er det det samme, jeg vet ikke...)
Medlem
· Halland
· 4 006 innlegg
Vinduet sitter der med bare byggskum, men hvis det skal være riktig og ordentlig gjort, så skal det ha en mekanisk innfesting i stenderverket. Det vil si at det skal skrues fast.
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Hjälp att hitta skruvar till infästning sav stolpfritt räcke
Altan & Uteplats -
Hjälp med infästning till elfa-hyllor
Inredning -
Hjelp - trenger tanker om innfestning / støtte som holder opp bjelke.
Bygningsfysikk -
Nytt Ytterpanel hjelp med innfesting
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
HJÄLP! Badrumsfönster infästning källarväggar?
Badrum