Hei!

Holder på å legge terrassebord og jeg vil heve renneristen ca. 40 cm slik at den kommer over terrassegulvet i stedet for under, hvis den trenger å renses. Hvordan hever jeg denne?

Takk på forhånd!

Er det et 110mm markrør som rennelederen sitter i?

sitter den i et 110mm avløpsrør så trengs en skjøtemuffe + en bit rør
et bilde hadde gjort det lettere

Den sitter vel bare i et vanlig 110 mm markavløpsrør? Kjøp en kort rørbit til (dessverre finnes ikke de oransje rørene vanligvis i korte lengder, minst 2 m, så enten et grått rør eller så får du en lang avskjæringsbit) og flytt opp rensetrakten, og kapp nedløpsrøret til den nye lengden.

B b8q skrev:
Den sitter vel bare i et vanlig 110 mm markavløpsrør? Kjøp en kort rørbit til (dessverre pleier ikke de orange rørene å finnes i korte lengder, minst 2 m, så enten et grått rør eller så får du en lang spillbit) og flytt opp rensetrakten, og kapp nedløpsrøret til den nye lengden.
Så et nedløpsrør som jeg kapper og setter i markavløpsrøret i ønsket lengde og så en muffe til rensetrakten om jeg forstår det riktig? Takk for rask hjelp!

T tergo skrev:
sitter den i ett 110mm avloppsrör så behövs en skarvmuff +en bit rör
en bild hade underlättat
Takk for rask hjelp!

G GreatLantern81 skrev:
Så et nedløpsrør som jeg kapper og setter i markavløpsrøret i ønsket lengde og deretter en muffe til rensetrakten om jeg forstår det rett? Takk for rask hjelp!
Nei, en bit markavløpsrør og eventuelt en muffe, så du får opp rensetrakten på ønsket høyde. Og så får du vel kappe det eksisterende nedløpsrøret av metall så det blir passende høyt.

Dette forutsatt at ditt nedløpsrør er normalt bygget, dvs at rensetrakten sitter nederst og kobles til et 110 mm markavløpsrør i plast.

B b8q skrev:
Nei, en bit markavløpsrør og eventuelt en muffe, så du får opp renstratten på ønsket høyde. Og så får du vel kappe det eksisterende nedløpsrøret av metall så det blir passe høyt.

Dette forutsatt at ditt nedløpsrør er normalt bygd, dvs at renstratten sitter nederst og kobles til et 110 mm markavløpsrør i plast.
Ok, da forstår jeg.
Enda en gang takk!!

G GreatLantern81 skrev:
Ok, da forstår jeg.
Ennå en gang takk!!
Og jeg er tvilende til om en separat muffe engang trengs.
Vanligvis slutter nemlig markavløpsrøret oppover (der renstrakten sitter) bare som en avskåret såkalt glattende (ingen muffe), så hvis man vil forlenge det røret si 40 cm oppover, så burde det holde å kjøpe en vanlig 110 mm rørlengde som har en muffe i den ene enden, vende den muffen nedover for å sette på den eksisterende glattenden, og deretter kutte det nye røret oppe i passende høyde for å få en ny glattende til å sette renstrakten i.

Visst, det er ikke "riktig" å vende muffeenden "nedstrøms" i strømmen, men en skjøtemuffe eller enkel muffeende burde ikke gjøre noen forskjell rent teknisk. Og du sparer penger.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.