Det gamle kjøkkenet har dratt til fanders (dvs til garasjen) Nå står vi igjen med en vegg i ganske fin masonite.

Der det gamle flisebelaget har sittet er det noen hull med noen millimeters dybde. Det er også et helt gjennomgående hull etter et møte med brekkjernet under rivingen.

Går det an å beholde masoniten? Klarer man å få veggen helt glatt med sparkel igjen for å kunne tapetsere, eller er det like greit å sette opp litt renoveringsgips?

Vegggen er mot der selve kjøkkenlinjen skal stå, men vi vil kun ha underskap.

Slik ser veggen ut, hvis det kan gi noen veiledning.

• Veggen i masonitt med hull og ujevnheter etter tidligere fliser. Et skråstilt panel er lent mot veggen, som er klar for renovering.
  • Masonittvegg med små hull og flekker av sparkel etter fjerning av gammelt kjøkkenflis, sett fra en renovasjonsprosess.
Skal du ha veggen helt glatt tror jeg på å montere en renoveringsgips. Raskt, enkelt og en god forutsetning for en glatt vegg.

Selvfølgelig kan man sparkle også, men tids- og resultatmessig tror jeg på gips.

Vi satte renoveringstapet på vår masonitevegg på kjøkkenet. Ble superbra.

om man skal flislegge igjen så er ikke renoveringstapet noe bra underlag. gips er perfekt. helt bevegelsesdødt og stivt materiale = ingen sprukne fuger!

Eller fjern masoniten helt og bruk vanlig gips, 13 mm.

it-snubben skrev:
Eller ta bort masoniten helt og bruke vanlig gips, 13 mm.
+1 på den. følelsen i hjertet av en rett vegg er uvurderlig.

Følelsen akkurat nå sier renoveringsgips over masoniten, fordi masoniten er uansett såpass fin og veggen er rett både horisontalt og loddrett.

Men ennå kan man vel rekke å ombestemme seg, får se etter elektrikeren har vært her.

jeg hadde satt vanlig 13 mm gips.....det er alltid hyggelig med rette vegger!!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.