Vi hadde en taklekkasje tidligere i år og måtte fjerne gips rundt et vindu. Nå tenkte jeg å gjenopprette selv og har satt opp gipsen. Men jeg innser nå at jeg kommer til å trenge å sparkle en del. Er det slik man pleier å gjøre?

Jeg satte den falsede delen innover mot rommet, så jeg kommer til å måtte bygge opp med sparkel for å få den rett. (på det første bildet er ikke alle skruene festet) På bilde 2 kan man se hvordan det så ut tidligere rundt vinduet.

• Vindu omgitt av gipsplater, med noen skruer ikke helt inne. Synlige skoger utenfor. Trepanel i taket over vinduet.
  • Gipsplate installert ved et vindu med en rød pil som peker på et område hvor skruene ikke er helt innskrudde.
Staffans2000
Jeg skjønner ikke problemet.
Mindre smyg, mindre sparkel?

Staffans

Ser at jeg skrev feil. På bilde 1 til venstre ser man hvordan smygfugen ser ut ellers. Nå har jeg satt den falsede delen av gipsen mot 90 graders kanten så jeg kommer til å trenge å legge på en del sparkel for samme høyde. Er det slik man pleier å gjøre det?

En annen tanke, trenger man å legge på en sparkelremse rundt kanten (bilde 2) eller holder det med sparkel? (den sprekker ikke?)

Sett hjørnejern i stedet for papirrems, de sprekker hvis du ikke setter noe.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.