Vi hadde en taklekkasje tidligere i år og måtte fjerne gips rundt et vindu. Nå tenkte jeg å gjenopprette selv og har satt opp gipsen. Men jeg innser nå at jeg kommer til å trenge å sparkle en del. Er det slik man pleier å gjøre?
Jeg satte den falsede delen innover mot rommet, så jeg kommer til å måtte bygge opp med sparkel for å få den rett. (på det første bildet er ikke alle skruene festet) På bilde 2 kan man se hvordan det så ut tidligere rundt vinduet.
Jeg satte den falsede delen innover mot rommet, så jeg kommer til å måtte bygge opp med sparkel for å få den rett. (på det første bildet er ikke alle skruene festet) På bilde 2 kan man se hvordan det så ut tidligere rundt vinduet.
Ser at jeg skrev feil. På bilde 1 til venstre ser man hvordan smygfugen ser ut ellers. Nå har jeg satt den falsede delen av gipsen mot 90 graders kanten så jeg kommer til å trenge å legge på en del sparkel for samme høyde. Er det slik man pleier å gjøre det?
En annen tanke, trenger man å legge på en sparkelremse rundt kanten (bilde 2) eller holder det med sparkel? (den sprekker ikke?)
En annen tanke, trenger man å legge på en sparkelremse rundt kanten (bilde 2) eller holder det med sparkel? (den sprekker ikke?)
Sett hjørnejern i stedet for papirrems, de sprekker hvis du ikke setter noe.
Klikk her for å svare