2.356 lest ·
10 svar
2k lest
10 svar
gikk bygninginspektøren glipp av at husets gulv er flimske plater?
Hei.
Mitt hus står på plinter på fjell.
står nedenfra og har tatt bilde av soveromsgulvet, og mineralull titter frem i sprekker der det slipper.
hjelp!!!...
skal ikke gulvet være av tykt kjernevirke?
disse tynne gulvplatene ser feil ut, bøyd som tynt papir der mineralull titter frem fritt for fukt å trenge inn.
en bygningsinspektør sjekket før huset ble kjøpt uten bemerkning.
Mitt hus står på plinter på fjell.
står nedenfra og har tatt bilde av soveromsgulvet, og mineralull titter frem i sprekker der det slipper.
hjelp!!!...
skal ikke gulvet være av tykt kjernevirke?
disse tynne gulvplatene ser feil ut, bøyd som tynt papir der mineralull titter frem fritt for fukt å trenge inn.
en bygningsinspektør sjekket før huset ble kjøpt uten bemerkning.
Trossbunnsplaten beskytter ikke så mye mot det likevel, du bør nok lese litt om uteluftsventilerte konstruksjoner, da blir det enklere å forstå hvordan det henger sammen. Isolasjonen vil holde samme fuktighet i stort som omgivelsen så for å endre det må man lese på så man ikke gjør ting verre
mugg vokser ikke om ikke forholdene er gunstige og ser du ingen mugg så trenger du heller ikke bekymre deg i den forstand.
takk.B b8q skrev:
hva anbefaler du at jeg gjør når skivene har bøyd seg som bananer og mineralull titter ut mot fuktig vått berg under på grunn av regn nå?
Ser ut som asfaboard. Det er vel den vanligste konstruksjonen de siste 30 årene? Problemet er nettopp at platene bøyer seg med tiden, så man må stikke inn noen bord mellom de eksisterende som presser opp skiten.
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Besiktningsman missade att syllen var rutten
Artikelkommentarer -
Missade vattna och plasta första 3 timmarna vid gjutning?
Grund & Markarbeten -
Missade bygganmälan attefall
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
undergjutning, expandervetong, missade förvattna
Grund & Markarbeten -
Gjorde fel, missade att vibra sättsanden
Grund & Markarbeten