Du får nok utdype litt. Det finnes ingen lim som inneholder giftstoffer. Derimot kan de inneholde mer eller mindre bra produkter. Hva er det du ønsker å unngå?

Jeg vil unngå lim med farlige ingredienser og stoffer. Det finnes jo giftfritt lim, ifølge produsenter.

O onetrickpony skrev:
Jeg vil unngå lim med farlige ingredienser og stoffer. Det finnes jo giftfritt lim, ifølge produsenter.
Ja, det gjør det. Nemlig alt lim.
Men som sagt, det er veldig ulikt hva folk er redde for. Det meste som selges i et byggvarehus går jo i prinsippet å spise.

C C.Lundin skrev:
Ja, det gjør det. Nemlig alt lim. Men som sagt, det er veldig forskjellig hva folk er redde for. Det meste som selges i en byggevarehandel går jo i prinsippet å spise.
"Syntetiske lim inneholder helsefarlige tilsetninger som f.eks. formaldehyd og løsemidler. Nesten alle vannbaserte lim inneholder biocider, f.eks. isothiazoliner, Kathon og BIT. Disse er allergifremkallende og giftige."

http://www.ekobyggportalen.se/byggmaterial/lim-och-klister/

Sånt lim vil jeg ikke bruke!

Vil ha så giftfritt lim som mulig som limer stein mot plast.

Det er bra å etterstrebe en kjemikaliefri verden. MS polymerlim er helt harmløse, f.eks. Tec 7.

W witten skrev:
Det er bra å etterstrebe en kjemikaliefri verden. MS polymerlimmer er helt harmløse, f.eks. Tec 7.
Fungerer det bra til stein og plast?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.