Tenkte å anskaffe meg Husfix og fylle igjen alle stygge gamle plugghull fra den forrige leietakeren i leiligheten min, har dog aldri drevet med noe lignende så har litt spørsmål (håper dette er riktig forum..)

Veggene er tapetsert, hvordan gjør jeg for å best unngå å søle på tapetet? Føles som man ville trenge en form for liten patronsprøyte eller tube siden jeg sannsynligvis ikke vil blande så store mengder av husfixen. Å bruke sparkelspade kan jeg ikke se fungerer for å bare trykke inn sparkel i hullene uten å søle på tapetet?
Jeg føler at jeg vil trykke inn husfixen hele veien så godt det går.

Noen tips?

Sist redigert:
Eller ville Multifill være bedre å skaffe?
Men det er kanskje dårligere.

Jeg bruker nesten bare One strike filler.
Det går an å fylle store hull med, og det tørker raskt.
Tåler ikke vann særlig bra, men det gjør at det er enkelt å tørke bort om man har sølt.

http://www.bauhaus.se/one-strike-filler.html

• Liker
Thomas59
  • Laddar…
S
ja. vil du ikke kladde med sparkel. så malerfug.
er det mange og store spør om du kan få om gjort.
så skal jo egentlig forrige leietaker ha utbedret hullene

Om det er en leiebolig burde jo utleieren sørge for å gjenopprette skader som forrige leietaker har forårsaket. Har det blitt gjort en flyttebefaring?

Paxman skrev:
Om det är en hyresrett bør jo eieren sørge for å gjenopprette skader som forrige leietaker har forårsaket. Har det blitt gjort en flyttebesiktigelse?
Utleieren gjenoppretter vel aldri slikt som regnes som normalt slitasje? Hull etter bilder etc. regnes som normalt slitasje, så det trenger verken tidligere leietaker eller utleieren å gjenopprette. Så har i alle fall jeg oppfattet det.

legg en liten klatt på en ispinne, før den frem mot hullet og dytt inn med en annen pinne.

S
panodil skrev:
Utleieren gjenoppretter vel aldri slikt som regnes som normalt slitasje? Hull etter bilder etc regnes som normalt slitasje så det trenger verken tidligere leietaker eller utleier å gjenopprette. Så har i alle jeg oppfattet det.
er det store å mange så skal jo leietakeren fikse hullene.
finnes jo de som fikser med tapetbiter på pluggene. ikke spesielt pent

Paxman skrev:
Om det er en leiebolig burde jo utleier sørge for å gjenopprette skader som forrige leietaker har forårsaket. Har det blitt gjort en flyttebesiktigelse?
Det skal være bra mange hull for at det ikke skal regnes som normalt, speilvegger ala 80-tallet med alle dens skruehull anses ikke som unormalt slitasje.

S
nok har man sett på jobber der veggene er fulle av plugghull i seg

Det er sikkert forskjellig fra tilfelle til tilfelle. Da jeg flyttet ut fra leiligheten min, etterlot jeg mange store hull etter et ELFA-hyllesystem langs to av fire vegger. Jeg snakket med utleieren, og han sa at hele leiligheten likevel skulle få nye overflater, så jeg kunne la være å fikse det. Hadde det ikke vært tid for det, måtte jeg som utflyttende ha gjenopprettet det selv. Derfor burde ikke TS være i den situasjonen h*n er i, forrige leietaker burde ha fikset det, eller så burde utleieren ha gjort det før innflytting. Men som sagt, det er kanskje forskjellige regler for forskjellige utleiere...

Oi, dette ble en skikkelig diskusjon. Ja, det stemmer at verten ikke gjorde noe med det, selv om jeg ringte og sjekket det etter innflytting, samt ba om å få et nokså informasjonsløst besiktningsprotokoll. Men jeg har i hvert fall noen bilder på hvordan det så ut ved innflytting.

Uansett, får fortsette å fundere på hva som blir best, husfix eller one strike, hadde håpet på at det fantes noe ferdig i tube eller en mindre tom tube med lang pip som man kunne fylle selv og så gjøre rent.

One strike filler finnes på patron til skelettpistol.

jonko skrev:
One strike filler finnes på patron til skelettpistol.
Hva bra, takk!

Men.. går det å kjøpe et sted? Hmm..

Sist redigert:
Jeg har kjøpt det på Fredells i Stockholm men jeg skulle tro at de fleste bygg-/fargehandlere kan bestille hjem om de ikke har i sitt ordinæresortiment.

Ellers går det alltid å kjøpe tomme patroner og fylle selv med OSF fra en 1L boks.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.