Vi holder på å friske opp kjøkkenet vårt og har nå kommet til benkeplatene. En av platene er 900mm bred og litt over 2 m lang. Bredden gjør at platen blir ganske dyr.
Danlamin (www.danlamin.dk) selger løs laminat, 0,8 mm tykk som er ment å limes på en eller annen form for bærer. Dessverre angir de ikke på sin hjemmeside hvordan man skal håndtere den. Jeg lurer på om man kan lime denne med spraylim oppå vår gamle laminatplate.
Er det noen som har prøvd, eller vet hvordan man skal gå frem.
Det er et svært interessant alternativ siden den løse laminaten for hele kjøkkenet ville koste omtrent halvparten av hva bare den store platen ville koste.
Danlamin (www.danlamin.dk) selger løs laminat, 0,8 mm tykk som er ment å limes på en eller annen form for bærer. Dessverre angir de ikke på sin hjemmeside hvordan man skal håndtere den. Jeg lurer på om man kan lime denne med spraylim oppå vår gamle laminatplate.
Er det noen som har prøvd, eller vet hvordan man skal gå frem.
Det er et svært interessant alternativ siden den løse laminaten for hele kjøkkenet ville koste omtrent halvparten av hva bare den store platen ville koste.
Kantlistene som man kjøper til laminatplater er forlimt og varmes fast med strykejern, er det ikke en sånn løsning til denne også?
Ellers er jeg ganske overbevist om at det meste av limene på markedet vil fungere.
Rengjør underlaget godt først.
Ellers er jeg ganske overbevist om at det meste av limene på markedet vil fungere.
Rengjør underlaget godt først.
Diversearbetare
· Göteborg
· 10 697 innlegg
Kontaktlim med fryktelige løsningsmidler er det eneste rette. Alternativt 3M Displaymount som i prinsippet er kontaktlim på sprayboks.
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Fräscha upp ett gammalt målat ojämnt betonggolv i garaget?
Golv -
Hur fräschar jag upp målad våtrumsmatta?
Badrum -
Hur renoverar/fräschar jag upp gamla fönster snabbast och enklast?
Fönster & Dörrar -
Hur fräschar jag upp detta altanbord då det troligen är teak?
Altan & Uteplats -
Fräscha upp bänkskiva - problem med olja
Kök