Jeg har satt opp en innervegg (osb+gips) med dør for å "skape" et soverom av en tidligere "stue". Har prøvd å tegne opp nedenfor. Den nye veggen er rødmerket. Det jeg trenger å spørre om nå er når jeg skal sparkle alt. Har tenkt å bruke sparkel, papirremse, deretter ytterligere sparkel der gipsen møtes (i midten over dørkarmen). Men jeg er litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det akkurat i forlengelsen av den eksisterende veggen.
Jeg har "zoomet inn" på området jeg mener (Nr.1). For hvis jeg sparkler og bruker papirremse, vil det jo komme for mye ut på veggen på den siden som ikke er faset (dvs eksisterende vegg/hjørne). Men jeg vil helst ikke ta sjansen på å gjøre det uten papirremse. Bor i trehus, så er litt redd for sprekker. Har forstått at man pleier å ha en slags hjørneprofil på hjørner av gips, så et alternativ jeg tenker på er om jeg skulle forsøke å skjære bort en del av denne og på den måten skape en slags egen fasning av den eksisterende veggdelen, så blir det enklere å sparkle igjen. Men det føles samtidig litt komplisert, og noe jeg burde ha tenkt på før jeg satte opp veggen.
Er det tett mellom gammel og ny gips? I så fall hadde jeg limt dit pappremsa med våtromslim. Og så sparklet ut det.
Om det ikke er tett så sparkle opp skjøten så det er nogenlunde "jevnt".
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.