Huset saken gjelder har en stor terrasse som hviler på bjelker. Disse ligger i sin tur på et blikktak. Et 20 meter langt rekkverk med glasspartier er montert på stolper som er skrudd i terrassebordet ovenfra. Konstruksjonen er ustabil og trenger å gjøres om. Nye galvaniserte stolper av industriell type vil bli kjøpt inn. Disse har topunkts bolt-feste (balksko-type)
Hvordan ville dere gjort det for best stabilitet? Veldig takknemlig for tips. Legger ved bilder nedenfor av rekkverk og konstruksjon.

Moderne hvitt hus med balkong og store vinduer, mot en klar blå himmel. Huset har enkel etasje samt skorstein og glassrekkverk.
J Jesper Ronn skrev:
Huset saken gjelder har en stor terrasse som hviler på trelekter. Disse ligger i sin tur på et platetak. Et 20 meter langt rekkverk med glasspartier er montert på stolper som er skrudd i terrassen ovenfra. Konstruksjonen er ustabil og må gjøres om. Nye galvaniserte stolper av industritype vil bli kjøpt inn. Disse har topunkt bolt-feste (balksko-type)
Hvordan ville dere gjort innfestingen for beste stabilitet? Veldig takknemlig for tips. Legger ved bilder nedenfor av rekkverk og konstruksjon.

Problemet er at de er altfor dårlig til å skru lange rette rekker i Bør nok være minst doble 145 som er forankret inn under trallen.
De fleste tror det er rekken som er svak.
Puss opp rekken, forsterk under.

T Trollskidan skrev:
Problemet er at de er altfor dårlig til å skru lange, rette rekkverk i. Bør nok være minst doble 145 som er forankret inn under terrassegulvet.
De fleste tror det er rekkverket som er svakt.
Sett opp rekkverket, forsterk under.
Takk for svar. Hvis jeg forstår deg rett, tenker du at innfesting skjer i grovere bjelker i forkant. Det må sies at man trenger en spalte på 2-3 cm så løv, vann osv. kan renne ut fra platetaket i rennen, så jeg er usikker på om det lar seg gjøre uten å omstrukturere hele terrassen. Tror det er 145 bjelke som terrassegulvet hviler på, men er ikke helt sikker. Bør vel uansett øke stabiliteten vesentlig om man figursager terrassegulvet, går ned, og gjør innfesting i siden av bjelken i forhold til dagens konstruksjon?

J Jesper Ronn skrev:
Takk for svar. Om jeg forstår deg rett tenker du at innfesting skjer i grovere regel i forkant. Skal sies at man dog trenger ha en spalte på 2-3 cm sånn at løv, vann etc kan renne ut fra blikktaket i renne så jeg er tvilende til om det får å gjøre så uten å regla om hele terrassen. Tror det er 145 regel som trallen hviler på men er ikke helt sikker. Burde vel allikevel øke stabiliteten vesentlig om man figursager trallen, går ned, og gjør innfesting i siden av regel i sammenligning med dagens konstruksjon?
J Jesper Ronn skrev:
Takk for svar. Om jeg forstår deg rett tenker du at innfesting skjer i grovere regel i forkant. Skal sies at man dog trenger ha en spalte på 2-3 cm sånn at løv, vann etc kan renne ut fra blikktaket i renne så jeg er tvilende til om det får å gjøre så uten å regla om hele terrassen. Tror det er 145 regel som trallen hviler på men er ikke helt sikker. Burde vel allikevel øke stabiliteten vesentlig om man figursager trallen, går ned, og gjør innfesting i siden av regel i sammenligning med dagens konstruksjon?
Tror ikke de pga. at de er regel som svikter

Jeg tror ikke reglene svikter. Som det er i dag er innfesting over trallen. Ikke engang sikker på at stolpene, annet enn muligens noen, er skrudd i regel. Øvrige: Hvordan hadde dere gjort.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.