Var rett porøst materiale i taket så borehullene ble noe større enn de burde. Pluggen roterer bare i hullet når skruen dras i. Noen som har et bra triks for å redde opp det uten å måtte begynne på nytt?

S
Større plugg eller annen type plugg med større vinger.

• Liker
Kamomill
  • Laddar…
Om det er skikkelig dårlig materiale i teaken, så er det en risiko for at i prinsippet alle typer plugger bare snurrer rundt.

Jeg har reddet en slik situasjon med ankermasse (finnes blant annet på biltema). Men det er ganske dyrt, så prøv med grovere og gjerne lengre plugg først.

• Liker
Kamomill
  • Laddar…
S
H hempularen skrev:
Om det er virkelig dårlig materiale i teaken, så er det risiko for at i prinsippet alle typer plugger bare snurrer rundt.

Jeg har reddet en slik situasjon med ankermasse (finnes blant annet hos biltema). Men det er ganske dyrt, så forsøk med grovere og gjerne lengre plugg først.
Ja, riktig. Korte plugg er dritt.

La pluggen sitte, skjær til noen "trefliser" slå i disse i pluggen til den sitter hardt. Skru inn skruen. Funker kanon om det ikke er noen tyngre greier som skal skrus opp.

• Liker
AndersS og 3 andre
  • Laddar…
Ankermasse er jo toppen, men dyrt og luksuriøst. Prøv først å kile inn trebiter rundt pluggen du vil bruke for å feste, som tidligere nevnt. Jeg pleier også å klippe plugg på lengden og pirke inn. Moff på med hva du har for hånden bare! :)
Har du flere festepunkter?

R Rd 350 skrev:
La pluggen sitte, skjær til noen "treflis" slå disse i pluggen til den sitter hardt. Dra i skruen. Fungerer kanon hvis det ikke er noen tyngre ting som skal skrus opp.
Man kan også lage en egen treplugg.
Lag en firkantet trebit med bred som borede hullet og kløv den deretter.
Bank den på plass og skru, pleier ikke å bore.

Er en gardinskinne som skal opp og veldig små skruer for å passe i skinnen. Må få det til å sitte godt nok til at småbarn kan rive i gardinene.

• Liker
Oaken
  • Laddar…
Fant noe tokomponents epoksylim hjemme. Kan det funke?

K Kamomill skrev:
Fant noe tokomponents epoxylim hjemme. Kan det funke?
Kanskje, går vel an å teste.

V
Fyll hullet med en herdene masse, bank i lpuggen, la det herde.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.