Hei,
Vi har en skorstein med en peis som det er satt inn en vedovn i. Så at noen steiner satt løst på grunn av at limet har tørket. Ser ut som hvit puss under. Akkurat hva jeg ville ha. Kan jeg bare fjerne dem/knakke/bryte eller må jeg kontakte en feier eller lignende her? Legger ved bilder.

• Ødelagte mursteinstabletter med løsnet lim og synlig hvit mørtel på veggen bak, plassert på en peishylle i nærbilde.
  • Murvegg med løse steiner, hvor noen steiner har falt av og avslører hvit puss under. Nederst ses mørke fliser og flere avrevne steiner.
  • Innvendig peis med steinsatt skorstein og hvitmalt omramming, noen steiner ser løse ut på grunn av tørket lim.
M mmarianilsson skrev:
Hei,
Vi har en skorstein med en peis der det er satt inn en ovn. Så at noen steiner satt løst på grunn av at limet hadde tørket. Ser ut som hvit puss under. Akkurat hva jeg ønsket meg. Kan jeg bare fjerne dem/knakke/bryte eller må jeg kontakte en feier eller lignende her? Legger ved bilder.
Det er nok bare å knakke ned. Er som en teglsteinsvegg i en pizzeria. Bare kosmetikk :)

• Liker
mmarianilsson
  • Laddar…
Biggle Biggle skrev:
Det er nok bare å slå det ned. Er som en teglvegg i en pizzeria. Bare kosmetikk :)
Og slipe bort det grå limet?

• Liker
HSP
  • Laddar…
M mmarianilsson skrev:
Og slipe bort det grå limet?
Eller pusse over med gipsmørtel eller lignende.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.