976 lest ·
7 svar
976 lest
7 svar
Finnes det lekter / gulvbord 34x160 mm eller lignende?
Trenger å bytte gulvplankene i en eldre låve bygget i 1948.
Størstedelen er betonggulv, men så er det en liten del som er en vedbod med tregulv.
Der ligger 34mm tykke gulvplanker i litt forskjellige bredder, 150-180 mm.
Nå trenger jeg å bytte ut noen, da det ser ut til at det har ligget våt ved på gulvet og noen planker har gått i stykker.
Men jeg finner ikke noen bjelker / planker som er 34 mm tykke, bortsett fra impregnert terrassebord.
Siden det er innendørs trengs det jo ikke impregnert, og 45 mm tykke vil gi litt unødvendig nivåforskjell føler jeg.
Bjelkene under ligger med c/c 800 mm.
Størstedelen er betonggulv, men så er det en liten del som er en vedbod med tregulv.
Der ligger 34mm tykke gulvplanker i litt forskjellige bredder, 150-180 mm.
Nå trenger jeg å bytte ut noen, da det ser ut til at det har ligget våt ved på gulvet og noen planker har gått i stykker.
Men jeg finner ikke noen bjelker / planker som er 34 mm tykke, bortsett fra impregnert terrassebord.
Siden det er innendørs trengs det jo ikke impregnert, og 45 mm tykke vil gi litt unødvendig nivåforskjell føler jeg.
Bjelkene under ligger med c/c 800 mm.
Medlem
· Västernorrland
· 11 692 innlegg
Er nok enklere å snakke med en mindre sag. Det du trenger er jo stokk/tømmer som bare kløyves i passende tykkelse. Så får man jo kantes etter behag og bredde.
Jeg sjekket nå med Byggvaruhusene i Åkersberga, og de kunne ikke skaffe denne dimensjonen.
Tar gjerne imot noen flere tips om hvor det kan finnes i Nordre Stockholm?
Tar gjerne imot noen flere tips om hvor det kan finnes i Nordre Stockholm?
Ettersom det er snakk om en låve, ville jeg kjøpt impregnert terrassebord med tykkelse 34 mm. Dette kan du enkelt kløyve selv med en bordsag eller sirkelsag slik at det passer.
Beijer har ellers 34 mm bygningsregler opp til 145 mm bredde.
https://www.beijerbygg.se/privat/sv...ank-reglar/byggreglar/byggregel-34x145mm-g4-2
Beijer har ellers 34 mm bygningsregler opp til 145 mm bredde.
https://www.beijerbygg.se/privat/sv...ank-reglar/byggreglar/byggregel-34x145mm-g4-2
Ser jeg på prisene, virker det som terrassevirke er mest prisgunstig.Pjosk75 skrev:
Og det burde jo fungere bra som gulv i en vedbod, spørsmålet er hvor lenge jeg bør la dem ligge og tørke før jeg skrur dem fast?
Tenkte å legge dem tett inntil hverandre slik at det blir likt som resten av gulvet, det er bare 1/3 av gulvarealet som er dårlig.
Lengden trenger å være 2,93 cm på hver planke, så jeg får vel kjøpe 3,20 cm lengder og kappe ned.
Du kan kjøpe dem nå og skru gulvet i kveld om du vil og orkerS Superrobban skrev:Ser jeg på prisene virker det som terrassebord er mest prisgunstig.
Og det burde jo fungere bra som gulv i en vedbod, spørsmålet er hvor lenge jeg bør la dem ligge og tørke før jeg skrur dem fast?
Tenkte legge dem tett mot hverandre så det blir likt som resten av gulvet, det er bare 1/3 av gulvflaten som er dårlig.
Lengden trenger å være 2,93 cm på hver planke, så jeg får vel kjøpe 3,20 cm lengder og kappe ned.
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Vattenfilter till kran och dusch egen brunn, finns det något bra?
Vatten & Avlopp -
Vet någon om det finns liknande takpannor att köpa?
Tak & Vind -
Tåligare reglar till trädäck, finns det?
Altan & Uteplats -
Hvordan stender jeg best opp en ballvegg der det ikke finnes noe tak å feste i også?
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Finner ikke stendere i veggene, har prøvd stendersøker og magnet. Finnes det en løsning?
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi