Vi har kjøpt hus og i et av rommene så finnes det et stort kvadratisk utskjært hull i veggen. Jeg vet ikke om det var for å sjekke om det fantes asbest i veggen eller noe?
Hvordan skal dette fikses før man maler/tapetserer om dette rommet så det blir strukturelt holdbart?
Vi hadde en pelletskamin og fikk et stort rundt hull, naboen fikset det ved å først gjøre det firkantet, så satte han inn nye lektere rundt hullet slik at man fikk noe å skru i, så nye gipsplater og skruer disse og sparkler.
Kapp til et par lekter litt lenger enn bredden på hullet. Lirk dem inn bak og skru dem fast. Så er det bare å skru fast 'luken' i lektene.
Vil ikke isolasjonen være i veien for den løsningen? Og skal lektene skrus fast i nåværende lekter eller skal de bare skrus fast i veggen på samme måte som "luken"?
Litt vanskelig å se på bildene, det ser ut typ som masonitt på sponplate på renoveringsgips?
Det høres litt for feil ut til å være korrekt.
Kan du beskrive materialene?
Et vanlig hull i gips er som beskrevet ovenfor enklest å reparere ved å gjøre hullet firkantet (klart) og deretter skru fast lekter eller lime fast gipsbiter som gir deg noe godt å feste "luken" i.
Kommer ikke isolasjonen være i veien for den løsningen? Og skal reglene skrus fast i nåværende regler eller skal de bare skrus fast i veggen på samme måte som "luken"?
Isolasjonen kan trykkes litt sammen. Det trenger ikke være noen tykke regler, en 22*45 eller lignende er tilstrekkelig.
Skru (eventuelt med en dråpe lim) i eksisterende vegg bare.
Litt vanskelig å se på bildene, det ser ut som masonite på sponplate på renoveringsgips?
Det høres litt for feil ut for å være korrekt.
Kan du beskrive materialene?
Et vanlig hull i gips er som beskrevet ovenfor enklest å reparere ved å gjøre hullet firkantet (klart) og deretter skru fast lekter eller lime fast gipsbiter som gir deg noe bra å feste "luken" i.
Du mener masonite (der tapetlagene sitter) på sponplate (den tykke trebiten) på gips (den tynnere hvite)? Jeg vet ikke mye om sånt her, men det virker å stemme. Om det er "feil" for et 50-tallshus vet jeg ikke, men veggen har ikke falt ned ennå.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.