Jeg har et hull i gipsveggen etter en gammel plugg der jeg nå vil sette en ny plugg for å feste en skrue. Hullet er imidlertid for stort for de pluggene jeg har funnet, og derfor har jeg prøvd å reparere det med plastplugger fra clas ohlson. Imidlertid holder det ikke for å bore på nytt og sette inn en ny plugg (til tross for at det hevder å tåle det). Finnes det noen annen måte eller noen type plugg som ville passe? Skal skru fast en stringhylla.
Om du skal sette inn en ny skrue så må du gjøre en bedre reparasjon.
Skjær ut ca 10x10cm av gipsen.
Ta en bit av valgfri planke som er ca 7x20 cm og stikk inn i hullet.
Skru fast den med 2 skruer nedenfor hullet og 2 skruer ovenfor hullet.
Sett tilbake gipsbiten du skar ut og skru fast i planken. Fas kantene med en kniv først, både på hullet og på gipsbiten.
Sparkle, male og så er det klart.
Skjær ut ca 10x10cm av gipsen.
Ta en bit av valgfri planke som er ca 7x20 cm og stikk inn i hullet.
Skru fast den med 2 skruer nedenfor hullet og 2 skruer ovenfor hullet.
Sett tilbake gipsbiten du skar ut og skru fast i planken. Fas kantene med en kniv først, både på hullet og på gipsbiten.
Sparkle, male og så er det klart.
Bygningsveteran
· Norrland
· 340 innlegg
Hvor stort er hullet omtrent? Kan det funke med mollyplugg kanskje? De finnes jo i litt ulike størrelser og den drar jo ikke i selve platen men ekspanderer jo bak platen så den klemmes fast. Ellers kanskje det kan funke med gipsankere.
Nesten 20mm vil jeg tro. Tror ikke det funker med noe av ovennevnte. Nå har jeg sparklet igjen hullene uansett og setter hyllen litt offsetS Snickarkirre skrev:
Bygningsveteran
· Norrland
· 340 innlegg
Oi, nei da blir det nok vanskelig å studere eller så. Det var nok beste alternativet dessverre 
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Reparere hull i gipsvegg
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Reparere større hull i gipsvegg
Reparere hull mellom garasjeplate og gipsvegg
Reparere gipsvegg for å holde mindre radiator
Reparere et hull i gipsvegg for å så kunne bruke samme hull?
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi