Jeg skal skru opp et antennefeste på en bygning som har slik korrugert plate. Platen er i dag skrudd mot en slags "metallstender" med skruer ifølge bilde nr. 2. I tillegg har man satt kortere skruer noen ganger for å holde sammen de store platene der det ikke er metallstender bak (bilde 3).

Uklart hvor tykk metallstenderen er, kanskje bare tynn plate som er 1,5 mm tykk, litt vanskelig å se. Også uklart om de ved monteringen har forboret alle hullene, for plateskruen som er brukt ser ikke direkte selvborende ut.

Spørsmålet er hva dere ville ha brukt for å sette opp ting på fasaden? Jeg tenker å skru fast loddrette trelekter i mellomrommene på platen for å så kunne feste antennefeste mitt samt et lite tak over antennen i disse trelistene.

Alle tips mottas med takk.

Stige lent mot en bygning med blå korrugert metallfasade, på grusdekket bakke. Korrugert metallplate med en synlig skrue festet til en horisontal metallbjelke. Rust og slitasje er synlig på skruen og metallplaten. En skru med en skive på toppen er plassert på en ribbet metalloverflate. Skruens overflate viser tegn til rust.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.