Har oftest brukt pinnskruvexpander eller spikplugg for å feste i betong tidligere.
Skal feste et antall av disse vinkelbeslagene for IKEA's støttestag til kjøkkenøyer:
https://www.ikea.com/se/sv/p/metod-stoedfaeste-foer-koeksoe-20298405/

Betongplate med vannbåren gulvvarme. Har tilgang til varmekamera og har identifisert hvor gulvvarmen går, men er litt usikker på et sted. Derfor tenker jeg meg at det kanskje er bedre å lime disse beslagene i stedet?
Hvilket lim kan man stole på for å lime direkte mot betong?

Om dere er nysgjerrige på varmekameraets bilder så er dette hvorfor jeg tviler. Ved første anledning tidligere i år så tok jeg dette bildet:
Termisk bilde av gulv med vannbåren gulvvarme, viser røde og oransje varme linjer som illustrerer varmesløyfene, med temperaturangivelse 21,8°.
Her kan man tydelig se hvor slyngene går sammen, og en veldig svak linje nær der siktet peker.

Her er et bilde jeg tok akkurat nå etter å ha økt varmen kraftig i gulvet:
Termografisk bilde som viser varmemønster i gulvet. Temperatur 24,3°C markert med sikte. Varmekabler synlige som lyse streker i oransje og lilla toner.

Der synes ikke den svake linjen lenger. Kanskje syntes den bare når det var kaldere tidligere i år. Derfor er det vanskelig for meg å sikkert vite hvor den går, og det er her omkring jeg trenger å bore.

maah maah skrev:
Jeg hadde aldri boret i et gulv med gulvvarme uten å være 100% sikker.

Tror det fungerer å lime med f.eks. [lenke]
Høres rimelig ut, nei jeg pleier å være utrolig nøye før jeg våger meg på det.
Det produktet ser jo bra ut, er det beste mulige produkt for formålet tror du?
Bør man bruke en primer først? Kanskje man kan bruke primer som brukes før avrettingsmasse?

Hvilket uvanlig mønster man har lagt slangene i. Normalt legger man jo med samme c/c over hele gulvet, kan du ikke måle deg fram da? Hvor nærme anslår du at du trenger å bore.
Som referanse satte jeg følgende skrue for innervegg nylig:
Termisk bilde som viser et uvanlig mønster av gulvvarmerør med temperatur på 19,8 grader.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.