Hei,

Jeg er usikker på om jeg får bore gjennom 12 mm sponplaten og plastfolien under, fordi jeg er bekymret for at fukt kan trenge gjennom hullene der plugg og skruene vil være og skade parketten som jeg skal legge på sponplatene.

Jeg trenger å bygge en vegg mellom stuen og soverommet. Jeg lurer på hvordan jeg skal feste en trestender 45 x 70 på gulvet når jeg har 12 mm sponplate på gulvet. Det finnes ingen trestendere under sponplaten, bare plastfolie og betong. De har støpt et betonggulv og på betongen lagt en tynn plastfolie og oppå den 12 mm sponplate.

Jeg forstår ikke hvordan disse sponplatene er festet til betongen siden det ikke finnes noen skruer noen steder.

Får jeg bore gjennom plastfolien under sponplaten og sette plugg i betongen som skal holde stenderen for veggen?

Jeg har tegnet hvordan gulvet ser ut og hvordan jeg tenker sette plugger i trestenderen.

• Diagram som viser et gulvsnitt med en treregel, spånskive (12 mm), plastfolie og betong. Viser hvordan plugger kan festes i betongen.
ser ut som du har et flytende sponplategulv og de skal man ikke feste i betongen

T tergo skrev:
virker som du har et flytende sponplategulv og de skal man ikke feste i betongen
Jeg vurderer bare å skru fast trelekten i sponplaten. Lurer på om det vil være tilstrekkelig stabilt?

T tergo skrev:
virker som du har et flytende sponplategulv og de skal man ikke feste i betongen
T tergo skrev:
bruk en plåtgolvskena og monteringslim i mellom og 12 mm skrue og så kapper de stående stendere en aning stive

[lenke]
Mener du at jeg skal kappe de stående stenderne litt lengre for å få dem til å sitte bedre fast mellom taket og gulvet? I taket er det betong, så der kan jeg bruke trestender. Betyr det at jeg bare skal bruke plåtgolvskena på gulvet?

B Broz skrev:
Mener du at jeg skal kappe de stående stenderne litt lenger for at de skal sitte bedre fast mellom taket og gulvet?
ja 1mm for lange
B Broz skrev:
Betyr det at jeg bare skal bruke metallskena på gulvet?
om man vil så kan man bruke metallskena i taket også og stående trestendere

• Liker
Broz
  • Laddar…
T tergo skrev:
ja 1mm for lange

om man vil så kan man bruke plateskinne i taket også og stående trestender
Takk Tergo!!!

• Liker
tergo
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.