Hei

Håper spørsmålet havnet rett. Admin får ellers flytte til riktig forumsdel...

Jeg skal komplettere en ca 60 x 50 cm stor del av kjøkkenveggen med fliser for å gi litt bedre beskyttelse enn den tapeten vi har hatt der siden kjøkkenet ble renovert. Har fjernet tapeten der flisene skal sitte. Veggen er en ikke-bærende, prefabrikkert innervegg fra 70-tallet, bestående av MDF-plate på stendere. Ikke den stødigste veggen med andre ord...

Min tanke er å lime flisene, men er usikker på hva jeg skal bruke for lim. Jeg var først inne på montasjelim, typ PL600, men så fant jeg Fliselim. Hvilket av disse ville fungert best tror dere? Eller finnes det enda bedre måter å få opp flisene på veggen uten at de faller ned?

mvh/ Moribusken

Kjøkkenhjørne med fjerning av tapet på MDF-vegg, klart for flislegging for bedre beskyttelse ved benkeplaten. Belysning ovenfra. Bøtte med Bostik kakellim 1 kg, med produktnavn "4000 Tile Adhesive Paste". En tube Illbruck PL600 montasjelim 300 ml, med grønn etikett og hvitt lokk.

PL600 kommer funke fint. Lykke til!

• Liker
Moribusken
  • Laddar…
prisen gjør så 1kg bøtta blir best =) etter min mening

HogeN HogeN skrev:
prisen gjør så 1kg bøtten blir best =) etter min mening
Litt usikker på hvor mye det går med, men 3 stk PL600 er omtrent samme pris som bøtten med flislim.

Uten å ha brukt flislim, er min gjetning at flisen sitter bedre med PL600...?

mvh/ Moribusken

• Liker
Stefanstips
  • Laddar…
M Moribusken skrev:
Litt usikker på hvor mye som trengs, men 3 stk PL600 er omtrent samme pris som bøtta med flislim.

Uten å ha brukt flislim, er min gjetning at flisene sitter bedre med PL600...?

mvh/ Moribusken
nå man kan sette limet på mange forskjellige måter... i kantene og på midten... siksakk overalt om man bruker tube og det er ikke alltid 100% riktig nivå på

Men tanken med bøtta og en tannsparkel er at man drar litt som man normalt gjør med flislim

Men måtene er like mange som det finnes snekkere i verden =)

• Liker
Moribusken
  • Laddar…
Jeg har med suksess brukt flislim på underlag som ikke er helt stabilt…

• Liker
Moribusken
  • Laddar…
Flislim alle dager i uken, fungerer som hvilken som helst fiks, men fester bedre, kan brukes på eksisterende fliser.
Settelim blir bare klissete og vanskelig å justere.

• Liker
Moribusken
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Flislim alle dager i uken, fungerer som hvilken som helst fix, men fester bedre, kan brukes på eksisterende fliser.
Monteringslim kommer bare til å bli slitsomt klissete og vanskelig å justere.
Point taken! (y)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.