Hei, jeg kan ha gjort noe dumt innser jeg... (jeg har startet en ny tråd om emnet som gjelder armeringsjernet mer bestemt, mer om det nedenfor). Dere som svarer kan gjerne ha kjennskap til det dere snakker om så dere ikke gjør meg enda mer urolig enn det jeg allerede er (derav innlegg klokka 03:25). Jeg boret i dag et hull i min lettbetongfasade (hus bygd 1961, lettbetongblokker, ca 300 mm tykke vegger). Dette er i sokkeletasje, altså ligger to etasjer til, pluss tak over. Over denne etasjen finnes betongdekke for etasje over. Når jeg etter en del jobb klarte å bore meg gjennom fra to sider støter jeg på et armeringsjern som nå går gjennom hullet (horisontalt). Skal uansett la armeringsjernet bli der, rustbeskytte og modifisere ventilasjonsrøret rundt jernet.

Men har jeg boret feil? Jeg trodde at jeg boret høyt nok over vinduet for å ikke påvirke eventuell overdekning over vinduet, men det gjorde jeg kanskje ikke? Har jeg ødelagt noe av bæreevnen? Når jeg går rundt i området ser jeg nå at de som har boret for ventilasjon har gjort det på siden av vinduene. Markering på bilde, men lengre til siden (fikk ikke plass på bildet)

Hjelp...

• Hull boret i lettbetongvegg over vindu, med en oransje markering på venstre side av vinduet.
Akkurat, og hvis jeg så å si har "skitit i det blå skåpet" kan jeg fikse det på noen måte?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.