Staffans2000
Japp.
Det er spørsmålet!

Nei, den ene siden er forsenket rundt der du skal tape og sparkle senere. Ta en ny synes jeg.

Jeg har satt en gipsplate bakfram en gang på et sted der ujevnheter ikke spilte noen rolle. Det var flaks, for den var ikke glatt på baksiden. Det er ikke sikkert at det samme gjelder for din plate. Men sjekk nøye.

L
Japp nesten nær på, baksiden har et papir som er litt mindre holdbart enn forsiden, men kan likevel vende utover.
Det med kant i kant er litt annerledes, forsiden har sparkelfog, da må du fase inn ca. 2-3 cm slik at sparkelen har noe å gripe i, samt sparkle bredt ca. 30 cm for å lure øyet til å tro det er jevnt. Skal du male, så sparkle gjerne 40 cm, det må bli lange bakker der.
Med tapet så lures øyet litt mer.

Sett opp en ny. Ca 60 spenn. Blir mer jobb om de viser seg ikke bli bra etter sparkling da du må rive ned osv..

• Liker
Tvapac
  • Laddar…
Staffans2000
Takk for svarene. Det heller mot en ny skive.

• Liker
shomakie
  • Laddar…
L
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Takk for svarene. Det heller mot en ny plate.
Passer den feilskårne bra, legg den på den nye, og tegn etter den
MEN HA DEN NYE RETTVENDT:)

Jeg lurer på det samme.
Jeg har en to trekanter som skal kles med gips, og trodde jeg kunne bruke biten som blir igjen fra den første trekanten til den andre speilvendte trekanten. Men nå forstår jeg jo at man får ut to like trekanter fra en plate. Men hvis jeg monterer en av dem med baksiden ut, så vil den passe. Bare det ikke blir noe problem med skruing (papiret er kanskje ikke like elastisk), eller sparkling av skruene, eller malingen 🤔
Har ikke tid til å hente en ny plate 😆

Det er ikke så høyteknologisk med gipsplater. Det er ingen problem å skru dem fast med baksiden utover. Det er ingen problem å sparkle heller. Men muligens er den ikke like glatt så du må sparkle mer. Og malingen fester uten problem.

Yes! Takk 😊👍

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.