Hei alle sammen.

Vi holder på med å renovere et hus fra tidlig 1900-tallet. Vi tenkte nå å isolere yttervegger og også innerveggene.

Kruxet er, eller så er det bare jeg som er for stor amatør og ikke forstår, men konstruktøren som har tegnet opplegget har ikke tatt med noen luftspalte? Verken på innsiden eller utsiden.

Jeg snakket med min entreprenør som sa at de skulle sette 20mm luftspalte på innsiden i stedet.

Er jeg helt ute og sykler her, eller skal det ikke være med en slik på utsiden?

Veggen består av noen gammel stein-sement, litt uklart men jeg vedlegger et bilde av det og er rundt 400mm tykt. Den gule fasadeteglen har falt ned så det trenger vi ikke tenke på.

All hjelp hadde vært gull verdt!

• Håndtegnet byggetegning av en veggkonstruksjon med lag av gips, stål, isolasjon, betong og rustfri plate, med notater om materialer og tykkelse.
  • Bygningstegning som viser tverrsnitt av en vegg med detaljer om isolasjonslag, gipsplater, papp, og bjelker. Tekst beskriver materialtykkelser.
  • En avslørt vegg av et gammelt hus fra tidlig 1900-tall med synlig murpuss og treverk, uten ytre fasadetegl, under renovering.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.