Jeg har en trebjelkelag 100x160mm cc60 hvor jeg ønsker å legge svalehaleblikk sammen med gulvvarme og Sylomoner stripe. Problemet er at det er to innadslående dører som går til en balkong som jeg ikke kan gjøre noe med. Svalehaleblikk, gulvvarme, betong og sylomoner krever 64mm. For at dørene skal kunne åpnes feilfritt må jeg høvle ned ~44mm.

Det nåværende undergulvet er 22mm rupanel. Kan jeg lime/skru disse fast på siden av hver side av bjelkene for å kompensere høvlingen? Eller må det mer til?

Karrock
100*160 er ganske grovt, men det er dessverre høyden som bidrar mest. Det går ikke å begynne å regne på det uten å vite spennvidde. Du har også mulighet til å sette inn flere bjelker mellom de eksisterende. Din nåværende opplevelse om gulvet er stabilt eller fjærer er også relevant.

Karrock Karrock skrev:
100*160 er ganske grovt, men det er dessverre høyden som bidrar mest. Det går ikke begynne å regne på det uten å vite spennvidde. Du har også mulighet til å sette inn flere bjelker mellom de eksisterende. Din nåværende opplevelse om gulvet er stabilt eller fjærer er også relevant.
Det er 3300mm spennvidde og det nåværende gulvet føles "rock solid"

Karrock
Kort og bra spenn!
45*145 i C24 kvalitet cc 300 duger ifølge træguidens app "lathunden". Å ha annenhver 45*120 og annenhver 100*120 kan ikke være langt derfra. Går det ikke å kappe dørene litt i underkant?

Karrock Karrock skrev:
Kort og bra spenn!
45*145 i C24 kvalitet cc 300 duger ifølge treveiledningens app "lathunden". Å ha annenhver 45*120 og annenhver 100*120 kan ikke være langt derfra. Går det ikke å kutte dørene litt i underkant?
Takk!

Dessverre er det PVC balkongdører :(

Holder på å undersøke om jeg kan støpe 10mm over gulvvarmen i stedet for 20mm, er det noen som vet hvorfor det anbefales 20mm? Samt at nåværende dempematte er 7mm, blir å erstatte den med 3mm

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.