10.757 lest ·
14 svar
11k lest
14 svar
Elforsinket dykkert biltema spikerpistol i uterom innsiden?
Medlem
· Halland
· 4 006 innlegg
Varmforsinkede dykkert finnes ikke fordi man ikke setter dykkert utendørs. Det finnes rustfrie dykkert å kjøpe/bestille hos byggevarehandelen de brukes f.eks. når man setter glasslister på vinduer.
vanskelig at det finnes utendørs dykkert for manuell bruk dvs. hammer
men ikke dykkert for utendørs (varmgalvanisert) til dykkertpistol.
Føles ikke riktig å bruke spiker til den 15 mm glatte panelen jeg setter på innsiden uoppvarmet uterom, penere med dykkert - men det tar mye tid å hamre kontra dykkertpistol.
en annen ting når man spikrer fast ytterpanel på 22 mm på huset
"verktøyguruen
hvorfor skal man ikke sette dykkert utendørs forresten?
er det fordi fuktbevegelser kan få bordene til å løsne?
dykkerten jeg setter sitter skrått inn i sponten så jeg håper de vil sitte bra iallfall
men ikke dykkert for utendørs (varmgalvanisert) til dykkertpistol.
Føles ikke riktig å bruke spiker til den 15 mm glatte panelen jeg setter på innsiden uoppvarmet uterom, penere med dykkert - men det tar mye tid å hamre kontra dykkertpistol.
en annen ting når man spikrer fast ytterpanel på 22 mm på huset
"verktøyguruen
Varmgalvaniserte dryckert finnes ikke fordi man ikke setter dykkert utendørs.
"hvorfor skal man ikke sette dykkert utendørs forresten?
er det fordi fuktbevegelser kan få bordene til å løsne?
dykkerten jeg setter sitter skrått inn i sponten så jeg håper de vil sitte bra iallfall
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 innlegg
Det finnes rustfri dykkert til pistol på Harald Nyborg
Medlem
· Halland
· 4 006 innlegg
Jovisst kan man sette dykkert utendørs. Men det er litt grovere dykkert ikke 1,2/1,6mm dykkert som er vanlig i dykkertpistoler.
setter dykkert oppe og nede på panelen - det dekkes av lister men midt på dekkes ikke av lister- vurderer å ta på litt maling om det blir bedre da - skal teste der lister skal dekke for å se hvordan det blir.
men det tar tid med hammer og dor sammenlignet med dykkertpistol
er bekymret for at rusten renner langs planken så det blir stygt - men kanskje det ikke blir sånn...
kanskje jeg skulle prøve med dykkertpistolen likevel hm. men kanskje som verktøyguruen påpeker så kreves det grovere dykkert utendørs for å håndtere bevegelsene i treet gjetter jeg.
men det tar tid med hammer og dor sammenlignet med dykkertpistol
er bekymret for at rusten renner langs planken så det blir stygt - men kanskje det ikke blir sånn...
kanskje jeg skulle prøve med dykkertpistolen likevel hm. men kanskje som verktøyguruen påpeker så kreves det grovere dykkert utendørs for å håndtere bevegelsene i treet gjetter jeg.
Hvordan gikk det til slutt slik 9 år senere? Står overfor det samme dilemmaet...
Rått, ser bra ut! Takk for svar og bilder!
Enda et spørsmål 11 år senere. Hva valgte du for dykkert til slutt? Elforzinket 1,6mm *50 eller? Skal spikre tak på en åpen uteplass (har tatt bort innglassingen.)
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Male over elforzinket spiker utendørs
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Elförzinkad dyckert ok för att sätta läkt och board för luftspalten för taket?
Tak & Vind -
Biltema dyckert pistol 18g skjuter vartannat skott
Verktyg & Maskiner -
Biltema Dyckertpistol Ga16, men den gör fula hål i listen??
Verktyg & Maskiner -
Biltemas dyckertpistol 16g
Verktyg & Maskiner