Jeg skal bygge vegg/dører mot kattvinden
hvilket materiale bruker man for å få en holdbar dør 120cm bred og ca 95cm høy
har ikke bestemt meg om jeg skal ha hengsler på den ene siden eller ovenpå - eller kanskje 10 cm opp fra gulvet og hengsler på begge sider og svinge nedover - vet ikke hvilke hengsler som passer for dette
noen som vet riktig materiale for døren - byggetegning?
noen som har gjort lignende?
hvilket materiale bruker man for å få en holdbar dør 120cm bred og ca 95cm høy
har ikke bestemt meg om jeg skal ha hengsler på den ene siden eller ovenpå - eller kanskje 10 cm opp fra gulvet og hengsler på begge sider og svinge nedover - vet ikke hvilke hengsler som passer for dette
noen som vet riktig materiale for døren - byggetegning?
noen som har gjort lignende?
hvilken bra beskrivelse på den lenken!
mine dører er på varme siden og mer som dør mot en liten garderobe med skråtak. så å sette på tykke regler bak for isolasjon (og stivhet passer ikke helt)
Men det blir kanskje for tungt å ha en dør med hengsler som er 120cm - jeg må kanskje gå for 2 stk 60 cm dører - eller lage skyvedør på 120cm bredde.
hvis jeg går for 120 cm dører som skyvedør, fungerer det da å bruke hylleplater i riktig størrelse f.eks halve denne dvs 60 høy og 120 bred - eller fungerer det ikke å bruke hylleplater som dører?
hvis jeg går for 60cm dører så må jeg vel kjøpe kjøkkenfronter
mine dører er på varme siden og mer som dør mot en liten garderobe med skråtak. så å sette på tykke regler bak for isolasjon (og stivhet passer ikke helt)
Men det blir kanskje for tungt å ha en dør med hengsler som er 120cm - jeg må kanskje gå for 2 stk 60 cm dører - eller lage skyvedør på 120cm bredde.
hvis jeg går for 120 cm dører som skyvedør, fungerer det da å bruke hylleplater i riktig størrelse f.eks halve denne dvs 60 høy og 120 bred - eller fungerer det ikke å bruke hylleplater som dører?
hvis jeg går for 60cm dører så må jeg vel kjøpe kjøkkenfronter
Kanskje blir hengslene for klumpete om du skal ha 120 cm bred dør. Riktignok veier vel ikke en slik dør så mye, men den trenger mye plass når den skal åpnes. Derfor er det viktig å ha godt med plass. Jeg ville nok valgt 2 dører á 60 cm. Tror det blir penere. Ser ingen hinder for å bruke hylleplater som dører. Hvordan hadde du tenkt å plassere skyvedøren om du valgte den varianten?
Hvis jeg setter 60 cm dører type IKEA kjøkken så må de ligge mot takstolsbenene - hvilket gjør at vanlige selvstengende hengsler ikke fungerer da de skal festes i skapet vinkelrett mot døren. hvilket gjør at åpningen måtte være noen centimeter større (hvilket ikke går å endre). Jeg må feste hengslene parallelt med døren om jeg forstår rett siden en 60 cm dør vil dekke takstolsbenet med ca 35mm på hengselssiden.
Jeg har ikke sett noen hengsler som festes parallelt med døren samtidig som det passer i det for"borede" hullet i dagens kjøkkendører. Uten jeg må finne noen pene helst skjulte hengsler som kan settes parallelt.
trodde kanskje kjøpe dører på IKEA om jeg ikke bruker hylleplan.
skyvedøren ville jeg plassere 120cm bred og 60 høy (om jeg bruker halve hylleplanet) og isåfall sette en sokkel mot gulvet og en list øverst for å dekke.
Jeg har ikke sett noen hengsler som festes parallelt med døren samtidig som det passer i det for"borede" hullet i dagens kjøkkendører. Uten jeg må finne noen pene helst skjulte hengsler som kan settes parallelt.
trodde kanskje kjøpe dører på IKEA om jeg ikke bruker hylleplan.
skyvedøren ville jeg plassere 120cm bred og 60 høy (om jeg bruker halve hylleplanet) og isåfall sette en sokkel mot gulvet og en list øverst for å dekke.
nå har jeg bestemt meg for skyvedører 120 cm brede og 90 cm høye av 19mm MDF
med den tykkelsen - tror dere at de kommer til å slå seg om man ikke stiver dem opp på baksiden
jeg vil fabrikk-lakkere begge sider
med den tykkelsen - tror dere at de kommer til å slå seg om man ikke stiver dem opp på baksiden
jeg vil fabrikk-lakkere begge sider
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Vart kan jag hitta den delen!! Gångjärn till (ELSA) duschdörrar.
Badrum -
Vem kan hjälpa med krånglande dörrar?
Fönster & Dörrar -
Mitt bygge av skjutdörrar
Fönster & Dörrar -
Bygga superlåga skjutdörrar 100-120cm höga x 140cm breda
Hemma hos -
Bästa sättet att göra tappar till exempelvis dörrar?
Möbelsnickeri