Jeg har en vegghengt toalett der sisternen og dens stålramme er innebygd i en innfliset "boks" av våtromsplater. Denne boksen har et trelokk som for øyeblikket bare ligger løst oppå. Flisekanten øverst mot trelokket er ikke fikset for å være pen, det er litt ujevnt og sånt. Tanken har vært å legge en stripe silikone der, men jeg tenker det kan være bra å kunne fjerne trelokket, så jeg vil ikke at det skal sitte fast i silikonen, bare hvile på silikonranden.

Jeg tenker at jeg setter noe på trelokkets underside som silikonen ikke fester mot, f.eks. en tape i passende materiale, legger på silikonen, lar den herde og så løfter bort lokket. Fjerner tapen og legger tilbake trelokket. Eventuelt legger jeg en distanse mellom trelokket og de våtromsplater det hviler på før jeg legger på silikon, slik at lokket virkelig har kontakt med silikonen når jeg legger det tilbake.

Finnes det noe bra materiale å bruke som silikon ikke fester mot? Kanskje noe plast? Eller som sagt tape?

• Grå håndklær på toppen av en inkapslet vegghengt toalettsisterne med trelokk, omgitt av hvite fliser og metallspyleknapp.
H
Gladpack

• Liker
Sprudlande og 1 annen
  • Laddar…
H Hjulbent skrev:
Gladpack
Litt vanskelig å få slett kanskje, men det ordner seg kanskje når man trykker ut silikonet.

H
Kommer an på hvordan du legger det ut, det går an å strekke på den så den blir glatt, stahet er bra så går det. Kanskje to som jobber, gladpack har en tendens til å klisse seg sammen.

Om det er Polyeten (PE) man skal ha, så burde det funke også med utklipte biter fra en vanlig svart søppelsekk, kanskje?

• Liker
Hjulbent
  • Laddar…
Det kanskje funker med en vokset overflate?

Beskyttelsespapiret på dobbeltsidig tape er det ikke mye som fester seg på.

Fug "som vanligt"; la det herde og skjær så løs dekkplaten med et barberblad.

• Liker
sinuslinus og 3 andre
  • Laddar…
N Nils82 skrev:
Fuge "som vanligt"; la herde og skjær deretter løs dekkplaten med et barberblad.
Skjære? Det kommer jeg nok ikke til å få til pent...

Fest lokket på. Skjær det løs den dagen det trengs.

• Liker
Nils82
  • Laddar…
Litt gammel tråd, men noen andre kanskje finner den. Jeg lærte meg nettopp at silikon ikke fester på vanlig brun kartongteip (i mitt tilfelle hadde det vært bra om det gjorde det)

• Liker
Prosit
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.