3.752 lest ·
11 svar
4k lest
11 svar
Egnet tynt materiale som silikon IKKE fester på?
Jeg har en vegghengt toalett der sisternen og dens stålramme er innebygd i en innfliset "boks" av våtromsplater. Denne boksen har et trelokk som for øyeblikket bare ligger løst oppå. Flisekanten øverst mot trelokket er ikke fikset for å være pen, det er litt ujevnt og sånt. Tanken har vært å legge en stripe silikone der, men jeg tenker det kan være bra å kunne fjerne trelokket, så jeg vil ikke at det skal sitte fast i silikonen, bare hvile på silikonranden.
Jeg tenker at jeg setter noe på trelokkets underside som silikonen ikke fester mot, f.eks. en tape i passende materiale, legger på silikonen, lar den herde og så løfter bort lokket. Fjerner tapen og legger tilbake trelokket. Eventuelt legger jeg en distanse mellom trelokket og de våtromsplater det hviler på før jeg legger på silikon, slik at lokket virkelig har kontakt med silikonen når jeg legger det tilbake.
Finnes det noe bra materiale å bruke som silikon ikke fester mot? Kanskje noe plast? Eller som sagt tape?
Jeg tenker at jeg setter noe på trelokkets underside som silikonen ikke fester mot, f.eks. en tape i passende materiale, legger på silikonen, lar den herde og så løfter bort lokket. Fjerner tapen og legger tilbake trelokket. Eventuelt legger jeg en distanse mellom trelokket og de våtromsplater det hviler på før jeg legger på silikon, slik at lokket virkelig har kontakt med silikonen når jeg legger det tilbake.
Finnes det noe bra materiale å bruke som silikon ikke fester mot? Kanskje noe plast? Eller som sagt tape?
Oppvaskmiddel
Klikk her for å svare