Det begynte med at jeg skulle forberede en enkel midlertidig arbeidsplass (typ gammal dörr), men ambisjonen har vokst og det virker moro å prøve å lage et MFT-arbeidsbord i stedet. Jeg har begrenset erfaring med alt praktisk og få verktøy, men har lest om f.eks. "Parf guide system" som virker å være en passende metode.

Slik hadde jeg tenkt å gjøre det i store trekk. Jeg er spesielt nysgjerrig på steg fire, som jeg ikke har sett noen gjøre? Er det fordi det ikke trengs kanskje? Det burde jo være bra om hele bordplaten og dens kanter er vinkelrette mot hullene?

1. Marker hull i en rett linje langs den mest rette siden på bordplaten. Den rette linjen fås med en relativt lang linjal i metall eller aluminiumsstav.

2. Bruk pythagoras læresetning (ifølge Parf) og utvid antall markerte hull på bordet ifølge 3,4,5 (eller tilsvarende multipel). Jeg bruker også her linjal i metall eller aluminiumsstav.

3. Bor opp hullene til 20 mm. Lag en liten avfasing på over- og underside. (Jeg vurderer fortsatt nøyaktig hvordan det skal gjøres og hvilke verktøy, materialer og tilbehør som må anskaffes.)

4. Avslutt med å gjøre sidene på bordplaten vinkelrette i forhold til hullene. Sett i "bench dogs" og bruk en sirkelsag-guide og sag til en ytterside om gangen.

Steg 4 gjør man vel/jo bare for at ordenssansen ellers får kaos. Jeg har gjort det men tror det er litt det samme.

S Svante Svenson skrev:
Steg 4 gjør man vel/jo bare for å slippe kaos for ordens skyld. Jeg har gjort det men tror det er litt det samme.
Tenkte at man kanskje også vil måle/kontrollere fra kantene noen ganger? Eller feste det ved bordkanten på en måte som interagerer med hullene og bench dogs?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.