Hei.
Lurer på om noen har erfaring med at det gir en bedre forutsetning for en vegg som er ujevn og konveks, eller for den del konkav, med dobbelt lag gips i stedet for enkelt lag.
Gammelt hus, og jeg ser for meg hvordan det beveger seg litt osv., og tenkte at et stramt og ganske presset enkelt lag gips kanskje smeller og sprekker mye lettere enn et dobbelt lag. Ikke et alternativ å rive ned de opprinnelige veggene som dessverre ikke er helt rette, så jobber med det som finnes.
Så blir et dobbelt lag med gips mer takknemlig å både se på til slutt og "deler på belastningen" av å sitte på en ujevn vegg, eller er det bare sløsing med tid og penger?
Legger ut noen eksempler på hvordan gipsen som sitter eller skal settes fast ser ut takket være ujevnheten.
Takk!
Lurer på om noen har erfaring med at det gir en bedre forutsetning for en vegg som er ujevn og konveks, eller for den del konkav, med dobbelt lag gips i stedet for enkelt lag.
Gammelt hus, og jeg ser for meg hvordan det beveger seg litt osv., og tenkte at et stramt og ganske presset enkelt lag gips kanskje smeller og sprekker mye lettere enn et dobbelt lag. Ikke et alternativ å rive ned de opprinnelige veggene som dessverre ikke er helt rette, så jobber med det som finnes.
Så blir et dobbelt lag med gips mer takknemlig å både se på til slutt og "deler på belastningen" av å sitte på en ujevn vegg, eller er det bare sløsing med tid og penger?
Legger ut noen eksempler på hvordan gipsen som sitter eller skal settes fast ser ut takket være ujevnheten.
Takk!
Spikerrette vegger er helt klart ikke en faktor av vekt eller betydning, men tanken er mest at det skal holdes intakt. Vurderer å ta det ned og på et vis bearbeide veggen bak, men jeg vet ikke. Takk!MathiasS skrev:
Det er ca 1 cm, kanskje 12 mm på de verste stedene. Et par skruer har vært skikkelig i spenn og hodet smatt gjennom pappen og skiven når det ble for mye spenn på det punktet. Gikk å løse med annet skrueintervall, dog oppstod selvsagt tankene om vegger som beveger seg.useless skrev:
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Yttervägg EI30, hur många lager gips?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Borra igenom dubbelt lager kakel + betong
Badrum -
2 lag gips hvordan gjør man med første laget
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Hvorfor setter man aldri ekstra lag gips inne i reisverket?
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
eldosering / brytere og 2 lag gips
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi