Var på lokale XL-bygg i dag og kjøpte to lekter 45x70 (5.4m). Fant en rett og den andre hadde en bøy siste meteren men tenkte det er OK (ville ikke rote mer i bunten). Det facila prisen for disse begge lektene ble 408 kr, dvs nesten 40 kr/m!

Tenkte derfor å more meg med å finne et enda verre eksempel. Mitt bidrag blir en OSB-plate fra Beijer og utfordringen til forumet blir å overgå med noe enda verre.
OSB-plate med dimensjoner 11 mm tykk, 1197 mm bred og 2500 mm lang, 70 % PEFC-sertifisert. Pris oppgitt som 175,44 kr per kvadratmeter.

• Wow
  • Liker
ByggPajken og 7 andre
  • Laddar…
Kan ikke overgå det.. Jeg holdt på å sette frokosten i halsen bare jeg så priser på 350kr per osb plate.

• Liker
zhivago71
  • Laddar…
Jeg kjøpte en gjeng OSB i vår da det var risiko for leveringsproblemer. Kjøpte dog noen for mange så nå har jeg 10 stk i garasjen som ligger i veien, kanskje burde jeg selge dem? :surprised:

• Liker
  • Haha
Gukken og 12 andre
  • Laddar…
maah maah skrev:
Jeg kjøpte en haug med OSB i vår da det var risiko for leveringsproblemer. Kjøpte imidlertid noen for mange, så nå har jeg 10 stk i garasjen som ligger i veien, kanskje jeg burde selge dem? :surprised:
Vent en stund til før du legger dem ut på Finn.no så betaler du av utbyggingen din ;). Følger tråden din og er imponert over tempoet, hatten av!

Må være bedre avkastning på OSB enn tegningsopsjoner i Moderna. Jeg kjøpte for mange råspontplanker til taket, så det får bli min pensjonsforsikring.

Trenger ikke være OSB, leter etter de verste eksemplene på prisøkninger.

• Haha
  • Liker
U i CAR og 8 andre
  • Laddar…
Bestillingsside for 22x195 råplan klyvside med lengde 3,3-5,1 meter, pris 64,50 kr/m. Visning av tilgjengelighet i forskjellige butikker.

• Sint
  • Liker
Thomas Buskhagen og 1 annen
  • Laddar…
H
Var på en norsk byggevarehandel i uken og kjøpte litt ting da så jeg prisen på terrassebord

• Terrassebord i tre fra SCA Wood med dimensjoner 28x120x4800 mm, pris 54,50 NOK per løpemeter, vist på monter.no.
  • Wow
  • Sint
  • Liker
Thomas Buskhagen og 4 andre
  • Laddar…
H Hallerudsbo skrev:
Var på en norsk byggevarehandel i uken og kjøpte litt ting da så jeg prisen på terrassebord
Det blir 454 kr/m2, litt som et helt ok parkettgulv..

• Wow
  • Haha
Thomas Buskhagen og 3 andre
  • Laddar…
H
Kallson Kallson skrev:
Det blir 454 kr/m2, litt som et helt ok parkettgulv..
Gav 21 kr m for terrassebord i samme butikk i februar.

• Liker
em72 og 1 annen
  • Laddar…
T
Ikke gøy å se de der prisene på OSB plater :worried:. Jeg skal jo akkurat kjøpe OSB til mitt Attefallshus :thumbdown:

• Trist
U i CAR
  • Laddar…
T Ejmelie skrev:
Ikke gøy å se de der prisene på OSB plater :worried:. Jeg må jo akkurat kjøpe OSB til mitt Attefallshus :thumbdown:
Du får velge råspont, da har du grunn til å skaffe spikpicka.

• Liker
  • Haha
Brevduva og 4 andre
  • Laddar…
T
F fribygg skrev:
Du får velge rupanel, da har du en grunn til å skaffe spikpistol.
Rupanel er jo nesten like dyrt :(
Råspontluke i gran, 540x3600mm, vises på Byggmax nettside med pris 349 kr/stykk.

Pistol har jeg allerede :cool:
Oransje Paslode spikerpistol på blå presenning.

Begynner å bli på tide å selge de overflødige formplywood platene man har til overs.

• En stabel med formplywoodplater delvis dekket av en grønn presenning, klar til videresalg.
  • Overflødige formpappskiver stablet på en pall i et byggområde, delvis dekket av plast.
  • Liker
  • Haha
  • Wow
Broens og 15 andre
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Begynner å bli dags å selge de overflødige formplywood platene man har til overs.
Ujuj.
Du må da i alle fall se over heimalarmen! :surprised:

• Liker
  • Haha
Broens og 7 andre
  • Laddar…
T Ejmelie skrev:
Råspont er jo nesten like dyrt :(
[bilde]

Picka har jeg allerede :cool:
[bilde]
I Lkpg koster fortsatt 17mm råspånt under 120kr/m2, luker ser jeg ikke som nødvendige om man ikke skal betale lønn til snekkeren og har tid og riktig picka.

• Liker
Thomas Buskhagen
  • Laddar…
Skenenede priser er bra å holde øye med (y) Men for en som meg som aldri i mitt liv hittil har kjøpt en OSB f.eks., så ville det være interessant om også prisen som varen pleier/pleide å koste finnes med. Helst eksakte tall, men en omtrentlig vurdering holder også :) Ser at noen har fått med en "før" pris, men etterspør altså flere.

• Liker
U i CAR og 7 andre
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.