1.031 lest ·
7 svar
1k lest
7 svar
Den enkleste måten å rive gamle gipsplater?
Bedreviter
· östergötland
· 2 668 innlegg
Bare gipsen, eller hele veggen?
Som vanlig, pleier jeg å bruke en vanlig magnet. Det pleier å fungere bra.
Nå var det spikret så da kanskje jeg skulle knekke den i biter bare.
Aldri sage for det støver for mye hvis du spør meg.
Nå var det spikret så da kanskje jeg skulle knekke den i biter bare.
Aldri sage for det støver for mye hvis du spør meg.
Jeg har brukt sirkelsag og kan bekrefte at det er en veldig dårlig idé.
Tigersag er bedre, støver rimelig (synes jeg) og blåser ikke rundt støvet i hele huset, men med et langt blad må man passe på så man ikke går gjennom gipsen på andre siden hvis det nå bare er den ene siden som skal ned.
Å dra ut spikrene først er jo lurt, men litt knotete, 70+ spiker per plate blir det vel?
Tigersag er bedre, støver rimelig (synes jeg) og blåser ikke rundt støvet i hele huset, men med et langt blad må man passe på så man ikke går gjennom gipsen på andre siden hvis det nå bare er den ene siden som skal ned.
Å dra ut spikrene først er jo lurt, men litt knotete, 70+ spiker per plate blir det vel?
Renovator
· Värmland
· 1 175 innlegg
https://www.proffsmagasinet.se/mask...MI4LnIjdeSjwMVaFmRBR1X8RJNEAQYAyABEgJeKvD_BwE
Tiger så på dette bladet, ellers gips sag, sage langs med bjelker så hammer du bort det som sitter igjen på bjelken, så er det bare å dra spiker eller skru.
Tiger så på dette bladet, ellers gips sag, sage langs med bjelker så hammer du bort det som sitter igjen på bjelken, så er det bare å dra spiker eller skru.
Klikk her for å svare