Hei Jeg må bygge en skillevegg i et rom og dele av et vindu. Fasaden skal deretter pusses.

Jeg har fasadetegl 12cm tykt og spørsmålet mitt er nå kan jeg mure opp med lecablokker 12cm som blir 400mm lange og dele av teglveggen på den måten.

Jeg tror ikke jeg kan armere blokkene på noen måte.

Vil det holde eller kan jeg gjøre på en annen måte.

Håper virkelig på svar

Fredrik

Eh, må du ikke dele av det nedre vinduet også - ser det virkelig ut som på bildet ditt nedenfor med en horisontal "post"?

Og ikke for å på noen måte være ekspert eller engang kyndig i dette, men jeg tror at det er mer relevant hva du har for stamme, og hvordan du forankrer regel etc i denne.

Så må du jo skaffe to (?) nye vinduer med riktig mål. Jeg synes også det ser kronglete ut å stable lecablokker på den måten uten forband, men om det bare er fasaden spiller det kanskje mindre rolle. Men uansett - spørsmålet er om man ikke kan kle en isolert regelkonstruksjon med platemateriale som du pusser på i stedet for å stable blokker oppå hverandre på den måten.

/A

• Tegning viser en vegg med leca-blokker stablet horisontalt mellom to vinduer over et stort enkelt vindu.
Sist redigert:
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.