Skal legge cellplast mellom bjelker og lurer på hva tanken er bak målene. En standard dimensjon for bjelker er jo for eksempel 45x95mm og tilsvarende tykkelse for cellplast ser ut til å være 100mm. Altså vil cellplasten stikke opp litt. Skal jeg gå ned til 45x70 bjelker som har tilsvarende cellplast med en tykkelse på 70mm?

Sist redigert:
  • Liker
The Mechanic
  • Laddar…
Rickard.
Celleplast er ikke tilpasset for stendere da de normalt ikke brukes der. Å komprimere er nok umulig så om jeg sto med ditt problem hadde jeg nok kløvd stendervirket for å passe celleplasten.

Cellplast mellom stendere er ingen vanlig konstruksjon, så det er nok derfor det ikke følger samme målestandard.

Ok da forstår jeg, trodde det var "standardmål" :) Det skal legges oppå et betonggulv i en garasje. Da går jeg for doble 50mm. Takk.

Doble 50mm blir 100mm så hva du vinner på doble forstår jeg ikke.

Du kan ikke stable opp 45x95 med klosser så du får 100mm?

B bomm skrev:
Doble 50mm blir 100mm så hva du vinner på doble forstår jeg ikke.

Du kan ikke stive opp 45x95 med klosser og så du får 100mm?
Haha innså tabben min nå at jeg tenkte at det var regelen som var 100 :)
Det kanskje blir bedre å heve opp som du sier.

Normalt sett pleier man å legge gulvet oppå celleplasten, ikke legge bjelker imellom. Hvordan ser den tenkte konstruksjonen ut?

Du innser at reglene blir kuldebroer?

Om du nå er helt inne på løsningen du har så kjør på 5mm pallbrickor.
Men som Useless var inne på så er jo det vanlige at man legger celleplast over hele flaten.

useless useless skrev:
Normalt sett pleier man å legge gulvet oppå cellplasten, ikke lekte mellom. Hvordan ser den tenkte konstruksjonen ut?
Tegnet litt i paint og håper du forstår. Hvis det er noe jeg tenker å gjøre galt, er jeg veldig takknemlig om du sier det :)

Illustrasjon av gulvstruktur med laminatgulv, underlagsfoam, renoveringsgulv, cellplast, regel 45x70 og fuktsperre. Viser også dimensjoner og materialer.

Anna_H Anna_H skrev:
Du innser at lektene blir kuldebroer?
Selv med fuktsperre nederst? Hvordan unngår jeg det? Skal det være et annet materiale i stedet for lektene?

Trengs bjelkene? Google på 'flytende gulv' så vil du se diverse konstruksjoner med gulvet lagt direkte på celleplasten uten bjelker under.

• Liker
kulle og 1 annen
  • Laddar…
K KaptenFilling skrev:
Selv med fuktspærrer nederst? Hvordan unngår jeg det? Skal det være noe annet materiale i stedet for lekter?
Ja, cellplast :-)

• Liker
useless
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.