Som overskriften lyder vet jeg at veggen er bærende, hvordan kan jeg bære meg ad for å få inn en 5 cm høyere karm enn denne? Vil helst ikke sette inn en 20 når jeg har satt 21 på alle andre steder i huset. Jeg har 2 dører med samme problem.

Bilde av en dørkarm under en bærende trevegg. Viser behov for høyere karm for å matche andre i huset. Posteren i rommet er delvis synlig.

Mål mer nøyaktig nå. Det mangler kun 2 cm! Kan jeg kanskje sage av den nye karmen og døren? Det er døren Finland fra Bauhaus om dere trenger å vite for å svare. Bør jeg eventuelt tenke på noe hvis jeg skal/kan sage av den?

S
Hvordan ser det ut bak råsponten eller hva det er? Er du sikker på at bjelken over dørkarmen er bærende? Føles det ikke som om det er sidereglarna som er bærende som møter opp mot hammarbandet der oppe, rommet fra hammarbandet og bjelken over karmen kan jo være tomrom, i så fall er det jo ingen problemer å sage ut og så inn med en ny bjelke. Men du bør nok fjerne noen planker for å se hvordan veggen ser ut :)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.