Jeg skal bygge gesims på min carport (utsmykkingen/trappetrinnene oppe ved taket). Gesimsen skal bygges på limtrebjelken og frem i mønet. Jeg trenger en byggplate som jeg kan bygge "trappetrinnene" av og deretter pusse på konstruksjonen. Noen som har tips?

Jeg tenkte å bygge nå før vinteren og pusse til våren. Så det jeg bygger av (byggplaten) må tåle regn og fukt over vinteren.

3D-modell av en carport med markerte områder for gesims og byggskive med puss på. Illustrasjon av byggeprosjekt for gesims før vinter.

Gesims på carport med byggskivekonstruksjon for trappstegseffekt. Markert med rød pil. Mulig limtrebjelke under, klar for pussing.

Carport med svart tak ved siden av en hvit bygning. Trekonstruksjon viser bjelker som støtter taket. Grønn skog i bakgrunnen.

Mineritskive burde fungere.

V vanpire skrev:
Minerittplate burde fungere.
Går det an å skru inn i minerittplate? Dvs. går det an å f.eks. skru sammen en boks, skru i endene på platen?

JACKON våtromsplate burde funke

R rsa skrev:
Går det å skruve i minerittplate? Dvs. går det å f.eks. skruve sammen en boks, skruve i endene på platen?
Du må ha en regel bak å skruve i.

Rickard.
R rsa skrev:
Går det att skruva i mineritskiva? Dvs. går det att t.ex. skruva ihop en låda, skruva i ändarna på skivan?
Nei men jeg vet ingen putsskive som skulle løse det.

Det finnes ganske mange putsskiver/putsbærere av ulike slag men jeg vet ikke helt hvilken som er best egnet for deg men fibercementskivene (typ gyproc) er jo forholdsvis lette å jobbe med.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.