Hei dere som kan og vet!
Har en litt gal idé så jeg vil bygge en ganske stabil lagringsbygning (billig så klart) og har tilfeldigvis tilgang til materiale i form av tilhengerplater av annen sortering med små defekter. Nesten billigere enn vanlig kryssfiner men litt overkill kan man synes. :rolleyes:
Det blir søylefundament (billig) med gulvplater av 23 mm kryssfiner av ovennevnte materiale, stabilt og bra ;) Litt isolasjon under gulvplater ca 150 mm med bjelkelag, usikkert hvilken type isolasjonsmateriale, kanskje kun luft duger?
Min tanke var at disse platene skulle stabilisere (platestabilitet) og kunne bygge enklere med glisnere stendere. Helst vil jeg ha i det minste litt isolasjon i veggene men har forstått at kryssfiner er for tett å legge ytterst? Spesielt tilhengerplater som i prinsippet er vanntette. Da er spørsmålet i hvilken rekkefølge man skal tenke, rammeverk med kryssfiner skrudd ytterst - eller kanskje innerst da de jo gir stivhet også der. Hvor legger man isolasjonen best og hvordan? Har jeg tenkt helt feil :thinking:

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.