4.111 lest ·
15 svar
4k lest
15 svar
Bygge siste biten opp til bærende bjelke?
Side 1 av 2
Hei!
Jeg har akkurat nå støttet opp en bærende bjelke og skal lage en ny innervegg av lecablokker. Men jeg lurer på hvordan jeg legger de siste blokkene under bjelken for at selve veggen skal holde opp bjelken?
Skal man skjære ut blokkene så man kan presse dem inn under bjelken den siste biten, eller skal man bruke skum, betong eller noe annet for at det skal trykke mot bjelken på beste måte. Hjelp meg gjerne
takk 
Jeg har akkurat nå støttet opp en bærende bjelke og skal lage en ny innervegg av lecablokker. Men jeg lurer på hvordan jeg legger de siste blokkene under bjelken for at selve veggen skal holde opp bjelken?
Skal man skjære ut blokkene så man kan presse dem inn under bjelken den siste biten, eller skal man bruke skum, betong eller noe annet for at det skal trykke mot bjelken på beste måte. Hjelp meg gjerne
Hva er det du skal gjøre? Du skriver at du allerede har støttet opp bjelken, men samtidig at veggen du bygger er ment å være bærende?
Trenger veggen virkelig å være bærende?
Uansett kan jeg ikke understreke nok at du absolutt ikke bør bruke byggskum, det er virkelig ikke riktig produkt, uansett om veggen blir bærende eller ikke.
Trenger veggen virkelig å være bærende?
Uansett kan jeg ikke understreke nok at du absolutt ikke bør bruke byggskum, det er virkelig ikke riktig produkt, uansett om veggen blir bærende eller ikke.
Ja, bjelken ligger jo og holder på sidene, men ok ikke fugeskum da, men jeg er litt usikker på ekspanderbetongen, har aldri brukt det, skal man blande den løs eller fast og hvor mye den ekspanderer? Om jeg lar 5 cm mellom siste blokk og bjelke eller skal jeg la 10, så må jeg bygge en form og så sprute inn betongen om jeg må blande den løs..? Blander jeg den mer fast så trenger jeg ikke ha en stor form? Mange spørsmål.
Ok om du har gjort dette selv, antar du har jobbet med eksp. Betong..hvordan mye ville du la cm? være mellom bjelke og siste blokk-rad? Hvis jeg får spørre, for du skal vite det funker.?Matti_75 skrev:
Medlem
· Västerbottens län
· 18 024 innlegg
Du kan ikke løfte bjelken litt til, skjære til leca og deretter senke ned.
Protte
Protte