Hei vil sette opp en innervegg med skyvedør. Innervegg blir 3.50 meter og jeg har regel 45x95mm.
Jeg funderer litt på hvordan man kan feste regelvegg:
- Innertaket er gips, men jeg fant med en regelsøker glespanel bak gipsen. Så jeg antar det går an å feste regel i innertaket?
- Begge eksisterende vegger består av gips. Den ene er en innervegg, den andre en yttervegg. Jeg sjekket, men det finnes ingen regel bak gipsen på begge veggene der jeg vil sette opp innervegg. Hvordan kan jeg feste regel på disse begge veggene?
- Gulvet er parkett, hvordan kan man feste en regel på gulvet?
Takk på forhånd for tips.
Jeg funderer litt på hvordan man kan feste regelvegg:
- Innertaket er gips, men jeg fant med en regelsøker glespanel bak gipsen. Så jeg antar det går an å feste regel i innertaket?
- Begge eksisterende vegger består av gips. Den ene er en innervegg, den andre en yttervegg. Jeg sjekket, men det finnes ingen regel bak gipsen på begge veggene der jeg vil sette opp innervegg. Hvordan kan jeg feste regel på disse begge veggene?
- Gulvet er parkett, hvordan kan man feste en regel på gulvet?
Takk på forhånd for tips.
Jeg bygde en lignende vegg for et par år siden, men for å sette opp skyvedører foran våre garderober. Da festet jeg lektene med mollyplugg og forlengede skruer i både tak og vegger. Jeg trengte imidlertid ikke å skru noe i gulvet, skinnen som skyvedørene løper i, sitter med dobbeltsidig tape.
Hvis begge endene på den liggende lekten (kalles det svill også i innervegger?) går mot veggen og lekten er i ett stykke, tror jeg man klarer seg uten å skru i gulvet, men hvis man har en fri ende eller en døråpning, blir det nok litt ustødig.
Hvis begge endene på den liggende lekten (kalles det svill også i innervegger?) går mot veggen og lekten er i ett stykke, tror jeg man klarer seg uten å skru i gulvet, men hvis man har en fri ende eller en døråpning, blir det nok litt ustødig.
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Hvordan bygge innervegg kjeller sokkelhus 1967
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Bygge innervegg ved skråtak
Bygge innervegg, hvilke verktøy?
Bygge innervegg, feste rammeverk uten stender å feste i
Bygge innervegger. Hvordan feste vertikale stendere i de horisontale