Jeg vil bygge en innervegg med dør, jeg har kjøpt en dør og laget en skisse, regnet ut materialer samt prøvd å lese på nettet, jeg tenker en træstolpe, da jeg er litt novise på dette prosjektet så har jeg et par spørsmål om noen har mulighet til å gi litt råd.

1. Kan hammerbåndet bestå av 2 regler? (Gjelder mest transport av material)

2. Det ligger et tregulv fra 70-tallet, fungerer det å bare dra ned treskruer gjennom syllen, lest om teip man setter under ellers, fungerer det?

3. Det er gipsede vegger på sidene, trenger jeg å finne reglene (de er ikke i linje med hverandre) eller kjører jeg en type plugg og skrue for gips?

4. Taket er et eldre treinnertak, trenger jeg å lete etter reglene (de er ikke i linje med veggenes regler) eller fungerer treskruer?

5. Er det best å skråspikre 4 spiker i hver regel?

Takk på forhånd!

• Eldre treinnertak med panel i lange vertikale linjer, noen med kvistmerker.
  • Gulv av tregulv, antakelig eikeparkett, som ligger ved siden av en hvit radiator.
Avhengig av om du vil gjenopprette uten for mye påvirkning ville nok jeg tape (dobbelsidig) stålskinne 70mm med kanskje noen skruer i gulvet ved døråpningen, samt stålskinne i tak som skrues, deretter sette inn trelekter 45x70 i stålprofilene, lekten ved veggen skrues fast i veggen. Det er bra om lektenes lengde er presise så det spennes litt mellom gulv og tak. Sett inn lekter og skru på OSB + gips, monter dør med 118mm karmdybde + lister.

https://www.bauhaus.se/skena-norgips-70-55-3000mm#go-to-description

• Liker
BirgitS
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.