3.454 lest ·
13 svar
3k lest
13 svar
Bygge inn en betongtrapp, hva bør man tenke på?
Hei,
Vi har nettopp kjøpt et hus, og på den første dagen gikk en planke i stykker på trappen som var råtten, og min samboer ble nødt til å oppsøke akutten (det gikk bra til slutt, men det kunne gått veldig galt), noe som gjorde at jeg rev ned alt da den så gjennområtten ut ved nærmere inspeksjon.
Vi hadde lagt merke til at den så litt dårlig ut, men tenkte ikke at den var i såpass dårlig forfatning og hadde tenkt å gjøre noe med det til sommeren, men nå ble det i stedet med en gang.
Skulle trenge litt hjelp med å bygge inn en betongtrapp.
Er det noe jeg må tenke på før jeg bygger inn den? F.eks. fundamentet, for å beskytte den? Trenger den å males på samme måte som annet fundament? Bør en spesiell matte eller lignende legges under den nye trappen? Eller er det bare å bygge inn den?
Vi skal bygge med trykkimpregnert trevirke og har tenkt å lage den i samme størrelse som den var før.
Si gjerne hva du synes/tenker og om du har noen andre tips.
Vi har nettopp kjøpt et hus, og på den første dagen gikk en planke i stykker på trappen som var råtten, og min samboer ble nødt til å oppsøke akutten (det gikk bra til slutt, men det kunne gått veldig galt), noe som gjorde at jeg rev ned alt da den så gjennområtten ut ved nærmere inspeksjon.
Vi hadde lagt merke til at den så litt dårlig ut, men tenkte ikke at den var i såpass dårlig forfatning og hadde tenkt å gjøre noe med det til sommeren, men nå ble det i stedet med en gang.
Skulle trenge litt hjelp med å bygge inn en betongtrapp.
Er det noe jeg må tenke på før jeg bygger inn den? F.eks. fundamentet, for å beskytte den? Trenger den å males på samme måte som annet fundament? Bør en spesiell matte eller lignende legges under den nye trappen? Eller er det bare å bygge inn den?
Vi skal bygge med trykkimpregnert trevirke og har tenkt å lage den i samme størrelse som den var før.
Si gjerne hva du synes/tenker og om du har noen andre tips.
Kan man bygge på noen måte slik at det blir enkelt å bytte panel(de nederste bordene) uten å fjerne hele trappen om det trengs om noen år?J jonaserik skrev:
Det flasser litt maling på disse bordene der dere ser at det er skittent, bør dette males før man bygger en trapp over? Det er minusgrader akkurat nå så det blir vanskelig å male..
Medlem
· Funäsdalen
· 1 300 innlegg
Ville selv vurdert å rive betongtrappen, spesielt med tanke på hvordan den ser ut til å påvirke panelen.
Jepp kan være litt vanskelig kanskje uten å skisse, men prøver. Regn ut hvor langt t altanen blir fram dit pluss 200 mm, bort med de er nederste. Etter det går du til en platefirma og sier at du vil ha plater som er ca 10 cm bredere enn 3 paneler. So sticks under den 4: e, det skal være en liten knekk nede med omvik. Altanen plasserer du på søyler, ikke feste i huset, annet enn ved trappen, trappen kan være en bra støtte det også.L louii skrev:
En veldig enkel skisse, hvis du høyreklikker på den og åpner i ny fane blir den større
Grundstött
· Halland
· 28 348 innlegg
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Bygge enkel vedoppbevaring mot vegg
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Behöver bygga/köpa förvaringslådor till en inbyggd säng
Möbelsnickeri -
Råd önskas: Bygga bastu i befintligt duschrum
Bastu -
Bygge drivhus med glasskassetter, tips på festing/ramme?
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Bygga in garderob bakom vattenrör
Ventilation