Hei,
Skal prøve å bygge en tynnere vegg i form av en skjerm hvis formål først og fremst er å dempe lyd innen leiligheten. Forslag på hvilke materialer som har gode egenskaper? Gips? Massivt tre? Stenull?
Skal prøve å bygge en tynnere vegg i form av en skjerm hvis formål først og fremst er å dempe lyd innen leiligheten. Forslag på hvilke materialer som har gode egenskaper? Gips? Massivt tre? Stenull?
Skal veggen være tett mot vegger og tak eller er det en skjermvegg?
Hva skal overflatene på henholdsvis siden av veggen brukes til?
Skal veggen være tett mot vegger og tak og lydkravene høye så ville jeg ha bygget to tynne, isolerte vegger med ca 50mm luft mellom stammene og doble lag gips på overflatene ut mot rommet.
Hva skal overflatene på henholdsvis siden av veggen brukes til?
Skal veggen være tett mot vegger og tak og lydkravene høye så ville jeg ha bygget to tynne, isolerte vegger med ca 50mm luft mellom stammene og doble lag gips på overflatene ut mot rommet.
Tänkte börja med att göra den som en skjermvegg (ikke hele veien opp til tak, loftsetasje) og håper at det skal være nok. Veggen er til for å skille en soveromsdel i et stort oppholdsrom. Overflatene kan gjerne være det som er best for lyden.F Fjällgossen skrev:Skal veggen være tett mot vegger og tak eller er det en skjermvegg? Hva skal overflatene på hhv. side av veggen brukes til?
Skal veggen være tett mot vegger og tak, og lydkravene høye, så hadde jeg bygget to tynne, isolerte vegger med ca 50mm luft mellom stammene og doble lag gips på overflatene ut mot rommet.
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Hvordan bygge innervegg kjeller sokkelhus 1967
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Bygge innervegg ved skråtak
Bygge innervegg, hvilke verktøy?
Rimligt pris för att bygga två enkla innerväggar?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Hvordan bygge innervegg som krysser strømkabler i taket
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi