Hei,

Kommer snart til å flytte inn i et nytt hus og planlegger å dele av gangen med en skillevegg for å lage et mindre kontor, deretter bygge litt oppbevaring på IKEA-stammer, samt skohylle. Er relativt grønn når det kommer til bygging, har noen spørsmål som jeg ville sette pris på deres hjelp med. Se min raske 3D skisse nedenfor (møblene vil se annerledes ut)

Huset er på betongplate og kommer til å ta inn en flislegger for nye fliser. For å unngå fuktproblemer tenkte jeg å bygge veggen med en metall-skinne mot gulvet, deretter 45x70 trestendere, OSB og gips.

- Vil helst unngå å bore og skru inn det nye flisgulvet. Tror dere at det funker å lime i stedet, blir det tilstrekkelig holdbart selv med halvvegg? Pl400 eller noe annet?
- Ribbene er enten eik eller teak. Hvordan fester jeg disse på best mulig måte uten å ha synlige skruehull? Lime også der?

Noe annet jeg burde tenke på?

Takk for deres hjelp!

• 3D-modell av en planlagt avskiljningsvegg for kontor, med ribber og innebygd IKEA-oppbevaring ved siden av en dør.
Sist redigert:
Toppenskiss!

Lim er bra.

Du kan jo også spenne veggen mellom gulvet og taket ved å slå inn kiler eller bruke gjenget stang og skiver siden du har klinker under. Da bruker du en gummimatte som beskytter klinkeren.

S Småbrukaren skrev:
Toppenskiss!

Lim er bra.

Du kan jo også spenne veggen mellom gulv og tak ved å slå inn kiler eller bruke gjengd stang og skiver siden du har klinker under. Da bruker du en gummimatte som beskytter klinkeren.

Det skal jeg sjekke, tusen takk!

Ribbene skulle jeg montere som en del av veggen før jeg reiser den. Da kan du jo plugge og lime dem. Ellers kan du jo alltid bruke lim og tapper i tre, typ rundstav som du sager av i liv.

• Liker
Rydback
  • Laddar…
R Rydback skrev:
Vil helst unngå å bore og skru inn det nye flisgulvet.
With underfloor heating, you must avoid drilling into the floor!

S Småbrukaren skrev:
Toppskisse!
Unfortunately... The geometry in Sketchup has wrongly oriented surfaces (the dark grey-blue ones). Select one of the correct surfaces (white) then right-click and select set surfaces. If you grouped objects and you should, you need to repeat this for each group/component. After that it will be "toppen"

This one is "toppen" ;)
3D-modell av et hus med overbygd terrasse, trær i bakgrunnen, laget i SketchUp med noen overflater feilorientert.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.