1.492 lest ·
8 svar
1k lest
8 svar
Bra slagbor til harde betongvegger i borettslag??
Jeg har nettopp flyttet til en borettslagsleilighet og har et lite dilemma, mine vegger er i betong og ekstremt harde. Jeg vurderer å kjøpe en slagboremaskin og trenger hjelp. Hvilken har dere og hvordan fungerer de i harde betongvegger?
Tar imot svar med takk.
Tar imot svar med takk.
Aha!
Takk for ditt svar, da får jeg sjekke opp en SDS borhammer.
Takk for ditt svar, da får jeg sjekke opp en SDS borhammer.
Jeg tenkte først å si at "kjøp hva som helst på jula som heter borhammer" men jeg ser at de maskinene er store og klumpete.
Makita og Bosch lager bra og smidige borhammere. F.eks. GBH 2–28F fra Bosch. Litt kjedelige penger om man bare skal skru opp gardinstangen, men all betong blir myk som tre.... Prisverdige SDS-bor kan man kjøpe på hornbach - deres fabrikat Alpen fungerer utmerket.
Makita og Bosch lager bra og smidige borhammere. F.eks. GBH 2–28F fra Bosch. Litt kjedelige penger om man bare skal skru opp gardinstangen, men all betong blir myk som tre.... Prisverdige SDS-bor kan man kjøpe på hornbach - deres fabrikat Alpen fungerer utmerket.
Tusen takk for svar!MathiasS skrev:
Jeg tenkte først å si at "kjøp hva som helst på jula som heter borhammer" men jeg ser at de maskinene er store og klumpete.
Makita og Bosch lager bra og smidige borhammere. F.eks. GBH 2–28F fra Bosch. Litt kjedelige penger om man bare skal skru opp gardinstangen, men all betong blir myk som tre.... Prisverdige SDS bor kan man kjøpe på hornbach - deres fabrikat Alpen fungerer utmerket.
Jeg har en del hull som må lages, min særbo var her i går og hans maskin rakk ikke til så jeg antar at det er en borhammer jeg må ha. Så bra med dette forumet, alltid lærer man noe nytt!
Tror du at en Alpen fra Hornbach hadde fungert til ekstremt harde betongvegger?
Alpen fungerer utmerket i harde vegger. Vær nøye med å ikke presse hardt, det trengs ikke med en borhammer.I imported_Tessan skrev:
Et makita-alternativ:
https://www.amazon.se/Makita-HR1841...0&psc=1&mcid=d2a1b12d1b513b9db8c4a69eb112c602
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 1 965 innlegg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 1.965 innlegg
I imported_Tessan skrev:
Innlegg fra tidligere tråd om samme emne!Ossian K Olsson skrev:
Forskjellen er enorm.
Anekdote! Kommer aldri til å glemme da jeg kjørte en slagboremaskin i stykker hjemme da jeg skulle sette opp en TV. Den brant opp. Så det ble Bauhaus for å kjøpe meg en borhammer. Der og da forsto jeg ikke forskjellen og tok borhammeren fordi "den så kul ut" og var en Bosch blå. Det var typisk det eneste kriteriet da.
Kom hjem og begynte å bore. Det var som å kjøre en kulepenn i varmt smør. Boret liksom bare fløy inn uten at jeg trengte å trykke eller banne.
Jeg har hatt min i 7-8 år nå og elsker hver gang jeg får bruke den. Dra og kjøp en skikkelig borhammer du også, og kast det skramlete utstyret du har!
[lenke]
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Avhärdare till något höga järnvärden?
Vatten & Avlopp -
slagborr maskin till betongtak
Hemma hos -
Vad hittar jag en manual till en Olympia high performance avhärdare
Vatten & Avlopp -
Råkade sätta vanlig board istället för oljehärdad till luftspalt
Tak & Vind -
Härdat eller vanligt glas till ytterdörren?
Fönster & Dörrar