Hei!

Har nettopp flyttet inn i et hus bygd i -67. Fiberkabelen kommer inn i kjelleren og de har allerede boret opp til første etasje hvor jeg har plassert en ruter.

Problemet er at kontoret mitt er i andre etasje (i prinsippet rett over ruteren i første etasje). Derfor vil jeg bore opp til andre etasje, men jeg vil selvfølgelig unngå å bore i strøm og vann, og i tillegg har jeg gulvvarme i andre etasje.

Det sistnevnte kan jeg løse som jeg har forstått det med et varmekamera for å se hvor løkkene går. I kontoret er det et tidligere skap hvor betongen er blottlagt, noe som er perfekt.

Hvordan sørger jeg for at strøm og vann ikke blir skadet? Leste noe om metalldetektor? Skal man ansette noen for slike typer av jobber?

Wifi

P Putte 9497 skrev:
Wifi
Hehe er både spillnerd og programmerer.. WiFi duger ikke. Men wifi skal dit via en accesspunkt... Som kobles med kabel!

• Liker
RoAd og 1 annen
  • Laddar…
Som en klok mann (og bransjekollega) uttrykte det, det går med veldig mye kabel for å bygge et godt trådløst nettverk, og det ligger nok mye i den saken..... Men for å få dit kabelen uten uhell er det så vidt jeg vet mest å fundere på hva som kan finnes... Prøv med en regelsøker og funder litt mer på hva som kan finnes og hvordan det eventuelt er lagt. Så borrer man og krysser fingrene. Det kan alltid gå galt, og da får man løse det... Vann pleier man å kunne finne med rimelig sikkerhet hvor det finnes.... Element, bad, kjøkken i nærheten? Strøm kan være mer tricky men samtidig oftest "enklere" og noe mindre omfattende om den tilfeldigvis kommer i veien

Borr forsiktig

• Liker
Heij83
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.