Hei,
Jeg og samboeren min ser på en leilighet, nærmere bestemt en overetasje i et funkishus med valmtak fra 1938. En eventuelt avgjørende aspekt for oss er hvorvidt det er mulig å rive en av veggene i huset. Har forsøkt å lese meg opp en del, og min gjetning er vel at veggen er bærende da takstolene ligger vinkelrett mot veggen. Er det noen mer kyndige som kan bekrefte dette basert på denne originaltegningen? Har ringet inn veggen av interesse med rødt.
Om det likevel er en bærende vegg, hvordan ser mulighetene ut for å gjøre en avtaking med en limtrebjelke og hva kunne det koste?
Helt klart bærende, det finnes jo tilsvarende vegg på begge planene under (bunn + kjeller). Dessuten er spennvidden 9m, så da må det være en bæring.
Kreves helt klart en kraftig konstruksjon for å bære opp taket ovenfor, og ikke glem at den skal hvile på sidene, så der klarer dere nok ikke uten noen søyler som kobles til sideveggene.
Kostnad, ingen anelse. For en seriøs kostnadsberegning må nok en proff se på stedet.
Helt klart bærende, det finnes jo tilsvarende vegg på begge plan under (bunn + kjeller). Dessuten er spennvidden 9m, så da må det finnes en bæring.
Krever helt klart en kraftig konstruksjon for å bære opp taket ovenfor, og ikke glem at den skal hvile på sidene, så der klarer dere nok ikke uten noen søyler som kobles til sideveggene.
Kostnad, ingen anelse. For en seriøs kostnadsberegning må nok et proff se på stedet.
Jeg forstår, jeg får gjøre så! Takk for hjelpen 😊
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.