Kommer til å veie ca 500 kg.
Skal stå inntil vegg og hjørne.
Gulvbjelker er 2"x6".
Er man bare engstelig for at det ikke skal holde?

• Liker
Adam Sjögren
  • Laddar…
Skal man regne på det trenger man å vite akvariets mål, dvs hvor stor dens stativ er, gulvbjelkenes spennvidde (dvs rommets bredde) og hva rommet brukes til ellers. 2"x6" er en ganske spinkel dimensjon for gulvbjelker, så det kan ikke dreie seg om et særlig bredt rom. Fortell gjerne om husets byggeår også.

J justusandersson skrev:
Skal man regne på det må man vite akvariets mål, dvs hvor stort dets stativ er, gulvbjelkenes spennvidde (dvs rommets bredde) og hva rommet brukes til ellers. 2"x6" er en ganske svak dimensjon for gulvbjelker, så det kan ikke dreie seg om et særlig bredt rom. Fortell gjerne om husets byggeår også.
Karet er 150 cm langt.
Åtte føtter.
Spennvidde ca 2,5 meter (tilbygg 1974).
Rommet til venstre er et annet tilbygg.
Støvsuger på tregulv ved siden av hvit kommode, svart stol, og par tøfler i rom med stripete vegg.

Akvariet kommer ikke til å gå gjennom gulvet. Men situasjonen er heller ikke ideell. Jeg vil si at det er en grensesak. Det er en risiko for at gulvbjelkenes nedbøyning blir større enn ønskelig. Grunnproblemet er at 2"x6" egentlig er en for svak dimensjon for den spennet. Gulvvekten er allerede i det høyeste laget. 2"x7" hadde vært mye bedre. Men hvis du ikke har et bedre alternativt sted for akvariet, synes jeg du kan gjøre som du har tenkt. Jeg antar at det er nå det er som mest motiverende.

er det glassbunn i akvariet ?

T tergo skrev:
er det glassbunn i akvariet?
t
Ja hva da?

Mugmaz MugAssMaz skrev:
Ja hva da?
da er det viktig at det står plant og alle ben står like stødig ellers kan det bli spenning i bunnenglassene og sprekke etter en stund.

T tergo skrev:
da er det viktig at det står plant og alle ben står like stødig ellers kan det bli spenning i bunnenglasset og sprekker etter en stund
t
Ikke første gang jeg har akvarium.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.