Det finnes spesielle lister som passer bra til det. De er ca 10*20 mm og har det ene hjørnet noe avrundet.
Jeg har sett på toaletter som man har renovert og flislagt at man har fått dette problemet. Fôret ligger altså utenpå flisene og da blir det en glippe mot karmen. Der hadde man en liten rektangulær trelist, ca 10mm tykk med avrundet kant.
Kanskje kunne man bruke kvartstaff?
Men det er nok penere med en rektangulær som går inn under fôret.
Vanskelig å beskrive dette med ord.
Kanskje kunne man bruke kvartstaff?
Men det er nok penere med en rektangulær som går inn under fôret.
Vanskelig å beskrive dette med ord.
Hvordan kommer det seg at gipsen ligger utenfor karmen?
Hvis man bygger veggen med 70mm stendere + 2x13mm gips, blir det 96mm, som vel burde passe mot en dørkarm på 95 mm.
Ved vinduene gjorde jeg slik at jeg bygde vindusfôringen etter at gipsen var på veggen. Da kunne jeg kontrollmåle om vinduene hadde havnet litt ulikt dypt i veggen. Så var det bare å høvle til det ble millimeterpassning.
Hvis det handler om renovering der man har lagt gips utenpå veggen forstår jeg det bedre.
Hvis man bygger veggen med 70mm stendere + 2x13mm gips, blir det 96mm, som vel burde passe mot en dørkarm på 95 mm.
Ved vinduene gjorde jeg slik at jeg bygde vindusfôringen etter at gipsen var på veggen. Da kunne jeg kontrollmåle om vinduene hadde havnet litt ulikt dypt i veggen. Så var det bare å høvle til det ble millimeterpassning.
Hvis det handler om renovering der man har lagt gips utenpå veggen forstår jeg det bedre.
Kanskje har man vært litt forutseende og lagt et lag OSB bak gipsen også. Da blir det 22mm til i veggen.dymlingen skrev:Hvordan har det seg at gipsen ligger utenfor karmen?
Hvis man bygger veggen med 70mm stendere + 2x13mm gips blir det 96mm, hvilket vel burde passe mot en dørkarm på 95 mm.
Ved vinduene gjorde jeg slik at jeg bygde vindusnisjen etter at gipsen var på veggen. Da kunne jeg kontrollmåle om vinduene hadde havnet litt ulikt dypt i veggen. Deretter var det bare å høvle til det ble millimeterpresisjon.
Om det handler om renovering der man lagt gips utenpå veggen, forstår jeg det bedre.
Klikk her for å svare