Rev et gammelt gulv ned til plata i et lite kjøkken. Kan dette være asbest eller anbefaler dere å sende en bit til prøvetaking?

• Gulvfjerningsprosjekt i lite kjøkken, viser delvis fjernet belegg med mulig asbest. Betongflate og rester av gammel gulvbelegg synlig.
Hva skal du gjøre med gulvet?

Skal legge nytt gulv over. Men det er jo litt ujevnt så hadde helst tatt bort det der.

Flytsparkel og legg deretter det nye gulvet.

• Liker
whak
  • Laddar…
Ser ut som papp, men det kan fortsatt være asbest i limet. Jeg hadde noe lignende som ikke inneholdt asbest, men for å være sikker må du få det analysert.

namnbyte
P pjkw skrev:
Ser ut som lumppapp men kan jo fortsatt være asbest i limet. Jeg hadde lignende det inneholdt ikke asbest men for å vite sikkert så må du la det analysere.
Kan være asbest i pappen også om jeg ikke husker feil helt

Ser jo ut til å være svart suspekt lim under selve lumppappen. Da ringer noen varselsklokker. Asbest forekom også i lysere type kontaktlim. Relativt bundet i materialet uansett. Lumppappen i seg tror jeg er veldig usannsynlig hadde asbest i seg. Består som navnet antyder av presset lump - brukes for å motvirke knirk og jevne ut underlag.

Desto mer interessant er hvordan gulvmatten så ut som du rev? Det finnes mange matter med asbest i som bestanddel eller som asbestkartong under som forsterkning.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.