Jeg søker etter en lettmontert MIDLERTIDIG plattform man kan sette opp hvis man f.eks. vil mure om en skorstein eller sette opp en skorsteinskåpe. Jeg har funnet dette bildet på googles bildesøk men finner ingensteds noe slikt som man kan kjøpe.
Når vi har for eksempel vasket tak, har vi hatt to 90 graders jern, typ 1×1 meter, for å legge over mønet med kroker for å henge en stige i. Den modellen du har funnet, spennes rundt skorsteinen og gjør for eksempel en innkledning umulig.
Eller så bygger du to sakser selv av litt regelvirke typ 2"4. "Saksgavlene" blir automatisk sammenleggbare for enkel transport opp på taket. Sentrumbolten ved mønet bør være kraftig. Husker ikke om jeg brukte 10 eller 13 mm gjengestang - det var i alle fall for klent.
Når vi har vasket tak, har vi hatt to 90 graders jern, typ 1x1 meter å legge over mønet med kroker å hekte en stige i. Den modellen du har funnet, spennes rundt skorsteinen og gjør eksempelvis en innkledning umulig
Bo.Siltberg skrev:
Eller så bygger du to sakser selv av litt regelvirke typ 2"4. "Saksgavlene" blir automatisk sammenleggbare for enkel transport opp på taket. Senterbolten ved mønet bør være kraftig. Husker ikke om jeg brukte 10 eller 13 mm gjengestang - det var i alle fall for svakt.
[bilde]
Skulle være bra med noen bilde, er ikke riktig med på hvordan det skulle kunne se ut?
Jeg ville vurdert å bygge noe i tre etter de målene du trenger. Kan du også inkludere en form for enkel rekkverk.
Jeg gjorde min i tre.
Jeg hadde i tillegg til den på bildet to trebjelker som så ut som en V og som jeg hang over mønet og som jeg flyttet med meg når jeg holdt på med blikktaket.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.